Dunajsko občinstvo je premierno izvedbo prve velike opere Alme Deutscher počastilo z 10-minutnimi stoječimi ovacijami. Judy Grahame, ki pri mladi britanski skladateljici skrbi za stike za javnostmi, je za BBC povedala, da je Alma zelo navdušena glede vsega dogajanja okoli njenega ustvarjanja.
Novodobna Pepelka čeveljčka ne izgubi
Opera v nemškem jeziku je bila izvedena v četrtek na odru dunajskega gledališča Casino Baumgarten. Notni zapis je dolg 237 strani, odrska izvedba pa traja dve uri in pol dol. Lanskega julija pa je bila izvedena že njena krajša verzija, in sicer v Izraelu.
Zgodbo Pepelke je Alma osmislila na novo in jo prenesla v operno hišo, ki jo upravlja protagonistkina mačeha. Tako se na sceni niso znašle ogromne buče, niti ni princ našel Pepelkinega izgubljenega čeveljčka. Ubogega princa namreč v novi izvedbi preganja Pepelkin napev, ki ga ni utegnila dokončati, ker je morala zaradi uroka predčasno zapustiti ples. In edino dekle, ki lahko dokonča pesem, je seveda Pepelka sama – tako jo princ nato tudi odkrije.
Odrska postavitev je prejkone komorne narave, z minimalno scenografijo. Tudi prizori, v katerih princ po dvorcu išče Pepelko, v ozadju predvidevajo vidoprojekcijo namesto razkošnih kulis. Mlada skladateljica pa pravi, da navdih za glasbo pogosto pride do nje v sanjah, kdaj tudi v odmorih med vajami. "Včasih najdem neko melodijo sredi noči. Takrat se predramim, se splazim iz postelje in si zapišem to melodijo v beležko."
Zubin Mehta in razprodana premiera
Grahamova je še povedala, da sta bili premiera in petkova izvedba v dvorani, ki sprejme okoli 300 obiskovalcev, razprodani. Na Dunaju sledita ponovitvi še 4. in 5. januarja. Taktirko vihti sam izraelski maestro Zubin Mehta, vloga Pepelke pa je pripadla Theresi Kruegl. Tudi sama skladateljica je sodelovala pri izvedbi: odigrala je nekaj klavirskih intermezzov in na violini še spremljavo za eno izmed Pepelkinih točk.
Dolgočasno bi bilo zgolj biti mali Mozart
Seveda je neizogibno vzporejanje z Wolfgangom Amadeusom Mozartom, ki je Evropo s svojimi operami in inštrumentalnimi stvaritvami presunil v poznem 18. stoletju. Nemški mediji so Almi Deutscher nemudoma pripeli naziv čudežni otrok. Vendar Alma pravi, da bi bilo dolgočasno "biti zgolj mali Mozart – veliko zanimiveje je biti Alma", poroča nemška tiskovna agencija DPA.
In načrti nadobudne Alme Deutscher za prihodnost? Dokončati želi koncert za klavir, ki ga ustvarja, nato napisati knjigo in jo spraviti na filmsko platno – in seveda poskrbeti tudi za glasbo zanj ...
Posnetek krajše različice opere Pepelka Alme Deutscher, ki je bila v komorni izvedbi uprizorjena lanskega julija v Izraelu, si lahko pogledate spodaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje