Ljubitelji resne glasbe bodo te dni prišli na svoj račun. Foto: BoBo
Ljubitelji resne glasbe bodo te dni prišli na svoj račun. Foto: BoBo
Slovenski komorni zbor
Slovenski komorni zbor bo otvoril Dneve. Foto: Slovenska filharmonija

Prireditev sta v torek ob 19. in 21. uri odprla koncerta v Slovenski filharmoniji. V času do petka bo po besedah Darka Brleka, direktorja in umetniškega vodje Festivala Ljubljana, mogoče slišati kar 16 krstnih izvedb.

Na prvem delu odprtja bo pod dirigentskim vodstvom Martine Batič nastopil Slovenski komorni zbor, ki bo predstavil dela Jakoba Ježa, Marijana Lipovška, Matije Tomca in Rada Simonitija ter krstno izvedel kar osmih novitet slovenskih skladateljev različnih generacij.

Na vrsto bodo prišli tudi mlajši skladatelji
Drugi del otvoritvenega večera pa bo potekal pod taktirko dirigenta Stevena Loya, ki bo s solisti ter Slovenskim tolkalnim projektom - STOP in Pihalnim kvintetom Slowind krstno izvedel dela Larise Vrhunc, Mateja Bonina, Tomaža Bajžlja, Bojane Šalić Podešva, Alje Zore in Nine Šenk. Organizatorji so drugi del poimenovali Večer mlajše skladateljske generacije.

Na simpoziju referat Slavoja Žižka
Slogan letošnjih glasbenih dnevov je Glasba in /za/oder, to pa bo tudi tema mednarodnega muzikološkega simpozija pod vodstvom muzikologa Primoža Kureta. Muzikologi iz Slovenije, Avstrije, Nemčije, Italije, Češke, Poljske, Ukrajine in Velike Britanije bodo spregovorili o operi, opereti, muzikalu, pa tudi o filmu. Simpozij bo uvedel referat poznavalca opere Boruta Smrekarja, ki mu bo sledil referat Slavoja Žižka.

Ob koncu simpozija bodo predstavili Muzikološki zbornik Friderik Širca - Risto Savin: Med Slovenijo in svetom ter knjigo Petra Zimmermanna Generalmajor Friderik Širca.

Za konec operetne melodije
Slovenske glasbene dneve bo v petek sklenil Večer operetnih melodij z deli Miroslava Vilharja, Benjamina Ipavca, Viktorja Parme, Hrabroslava Otmarja Vogriča, Radovana Gobca, Janka Gregorca, Matije Bravničarja, Marjana Kozine, Pavla Rasbergerja in Janka Gregorca. Kot je povedal Simon Dvoršak, ki bo dirigiral Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija, bi občinstvu rad prikazal, kaj je slovenska opereta pomenila do 2. svetovne vojne, ko je za nekaj časa izginila z naših odrov.