Orkester in mešani zbor Detmolda  namenja posebno pozornost  zgodovinsko utemeljeni praksi izvajanja baročne literature, čeprav glasbeniki igrajo na sodobne inštrumente. Foto: Cankarjev dom
Orkester in mešani zbor Detmolda namenja posebno pozornost zgodovinsko utemeljeni praksi izvajanja baročne literature, čeprav glasbeniki igrajo na sodobne inštrumente. Foto: Cankarjev dom
Johann Sebastian Bach
Bachov Pasijon po Janezu je prvič zazvenel leta 1724, v času skladateljevega življenja pa so to ključno vokalno-instrumentalno delo baročne glasbe izvedli štirikrat. Foto: Wikipedia

Na prvem koncertu abonmaja, ki bo ponudil pester program gostujočih svetovnih orkestrov, je nemški orkester pod taktirko Gerharda Weinbergerja izvedel veličastno delo Johanna Sebastiana Bacha Pasijon po Janezu. Ob orkestru so se predstavili solisti Jessica Jans (sopran), Benno Schachtner (alt), Tilman Lichdi (tenor), Markus Flaig (bas) in Klaus Mertens (bas).
Bachov Pasijon po Janezu, BWV 245, eden temeljnih vokalno-inštrumentalnih del baročne glasbe, je prvič zazvenel leta 1724, v skladateljevem prvem službenem letu pri sv. Tomažu v Leipzigu. Bach je začel tam komponirati cerkveno glasbo, ki je bila poleg poučevanja v šoli sv. Tomaža tudi njegova glavna naloga. V času Bachovega življenja so Pasijon po Janezu izvedli štirikrat.
Ansambel Baročna akademija iz Detmolda sta leta 2003 ustanovila Gerhard Weinberger in violinistka Ulrike-Anima Mathé. Orkester in mešani zbor koncertira po Nemčiji, v zadnjih letih pa tudi drugod.
Pod taktirko doyena med nemškimi organisti
Gerhard Weinberger, doajen med nemškimi organisti, je redni član Evropske akademije znanosti in umetnosti. Strasten interpret baročne glasbe je študiral orgle in cerkveno glasbo na visoki šoli za glasbo v Münchnu. Leta 1974 je začel poučevati orgelsko in cerkveno glasbo na münchenski visoki šoli za glasbo, kjer je leta 1977 postal redni profesor.
Od leta 1983 se predaja poučevanju orgel na visoki šoli za glasbo v Detmoldu in je predstojnik oddelka za cerkveno glasbo. Weinbergerjev orgelski repertoar se razteza od glasbe izpred baroka do 20. stoletja, s posebnim poudarkom na glasbi Bacha in Maxa Regerja. Izdal je številna orgelska in zborovska dela 18. stoletja, vključno s prvo popolno izdajo orgelskih del Bachovega učenca Johanna Ludwiga Krebsa.