Kot nagrada celotnemu širokemu področju bioakustike
Od dvanajsterice prijavljenih del so člani skupine EBU Ars Acustica izbrali pet finalistov in med njimi je bil – sicer že drugič, odkar poteka tekmovanje – tudi slovenski kandidat, ki ga je predlagalo uredništvo 3. programa Radia Slovenija – programa Ars. Eksperimentator Brane Zorman se je za nagrado potegoval z bioakustičnim delom Duh dreves | Dotik.
Stvaritev je nastala na podlagi zvočne instalacije, predvsem pa po dvoletnem vztrajnem snemanju mikrozvokov dreves in rastlin, v upanju, da bi ob njih na novo premislili naš odnos do okolja, ki ga imamo za samoumevnega, so zapisali na Arsu. Zorman je po lastnih besedah izjemno vesel in počaščen, izpostavlja pa, da nagrado razume kot nagrado celotnemu širokemu področju bioakustike.
Raziskovanje življenjskega cikla drevesa
Zvočno delo Duh dreves | Dotik špekulira o zvočni komponenti življenja dreves in prevprašuje preplet posameznega dela rastline s kolonijo organizmov in skupnostjo gozda. Zvočni posnetki dajejo glas življenju drevesa v njegovem letnem in življenjskem ciklu, ki se začne in konča s tišino. Tišino pred spomladanskim pretokom drevesnih sokov in tišino po uničenju zaradi podnebnih sprememb, suše, požarov.
Človekovo ogrožajoče poseganje v naravo
Zorman namenja posebno pozornost dotiku drevesa – kot obliki skrbi in zavedanja sobivanja z rastlinami – in destruktivnemu dotiku okoljskega uničenja. Od zvokov dotikanja debla, drgnjenja vej, drobljenja odpadlega lubja, listov, vetra v krošnjah, vode, ki napaja korenine, avtor zvočno prehaja skozi fizični obstoj drevesa. Vse tja do lomljenja vej, podiranja dreves in ognja, ki kot opozorilo pred prihajajočo sušo grobo zareže v habitat gozda, so še sporočili z Arsa.
Poleg Zormanove stvaritve sta nagrado palma ars acustica prejeli še dve deli. Humorna dramatizirana razprava o zvoku in izkušnji poslušanja Nekoč je Énea vtaknil jabolčno peško v moje uho avtorja Elie Morettija je nastala v produkciji Češkega radia, iskanje zvočnega vstajenja v apokaliptičnih narativih To, kar ni brazilskega dua Fronte Violeta in igralke Marte Kiss Perrone pa je nastalo v produkciji nemškega radia Kultur.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje