Alexandra Müllenbacha je letos navdušil predvsem 16-letni violinist iz Sankt Peterburga, Dmitrij Smirnov, ki si je za finalni koncert izbral zahtevno delo Carmen-Fantasie Georgesa Bizeta. Foto: Reuters
Alexandra Müllenbacha je letos navdušil predvsem 16-letni violinist iz Sankt Peterburga, Dmitrij Smirnov, ki si je za finalni koncert izbral zahtevno delo Carmen-Fantasie Georgesa Bizeta. Foto: Reuters
Salzburg
Če se šolski učitelji pogosto pritožujejo, da kažejo nove generacije učencev in dijakov vse manj znanja in želje po učenju, pa so nasprotno veseli na Poletni akademiji v Salzburgu, kjer pravijo, da raven znanja študentov raste iz leta v leto. Foto: EPA

Z navdušenjem je mladega violinista iz Sankt Peterburga opisal vodja Poletne glasbene akademije Alexander Müllenbach. Smirnov, ki bo v Veliki dvorani salzburškega Mozarteuma nocoj zaigral Carmen-Fantasie Georgesa Bizeta, eno najtežjih in najbolj vratolomnih virtuoznih skladb v violinski literaturi, je eden izmed devetih finalistov, ki so jih med 972 udeleženci poletne akademije izbrali za nocojšnji sklepni koncert.
Tudi preostali finalisti si niso zbrali nič manj zahtevnih skladb. Flavtistka, Korejka Šan-Šan Miao, si je izbrala skladbo La Grande Polonaise iznajditelja flavte Theobalda Böhma, švedska sopranistka Anneli Lindfors iz mojstrskega razreda Barbare Bonney arijo iz Verdijeve opere Moč usode, 15-letni pianist Jean-Paul Gasparian Chopinovo Sonato št. 2 v b-molu. Müllenbach zadovoljno opaža, da raven znanja študentov raste iz leta v leto. "Tudi naraščaj z Daljnega vzhoda glasbo izvaja vedno bolj doživeto in ne le - kot nekdaj - zgolj tehnično dobro s ščepcem emocij za povrh," je dodal.
V 72 razredih so docenti predlagali seznam 30 posebej nadarjenih mladih glasbenikov, deveterico finalistov pa je izbral sam Müllenbach. Podobno kot preostalih 60 koncertov poletne akademije je tudi veliki finale že dolgo razprodan.
Rektor umetniške univerze Mozarteum Reinhart von Gutzeit pravi, da je poletna akademija pomembna tudi s turistične plati. "Pri tako obsežni poletni koncertni ponudbi v Salzburgu človeka vedno znova preseneti, kako široko publiko pravzaprav premore mesto."
Spodbujanje k igranju najtežjih skladb
Akademija bo po treh tekmovanjih letos poleti prihodnje leto pripravila dve tekmovanji, eno na temo Franza Liszta in drugo s klasično postmoderno glasbo. "Dela skladateljev, kot so Boulez, Xenakis, Rihm, Benjamin in Widmann, so deloma tako zelo težka, da jih nihče noče izvajati. Zato želimo mlade poustvarjalce spodbuditi k igranju tovrstnih skladb," je pojasnil Müllenbach.