Dirigent Valerij Gergijev je leta 1988 postal šef dirigent Orkestra Marijinskega gledališča, leta 1996 pa direktor celotnega gledališča. Je tudi šef dirigent Rotterdamske filharmonije. Prejel je nagrado Dmitrija Šostakoviča, nagrado 

zlata maska, priznanje Svetovnega ekonomskega foruma, leta 2006 pa nagrado Herberta von Karajana ter polarno nagrado. Foto: Festival Ljubljana
Dirigent Valerij Gergijev je leta 1988 postal šef dirigent Orkestra Marijinskega gledališča, leta 1996 pa direktor celotnega gledališča. Je tudi šef dirigent Rotterdamske filharmonije. Prejel je nagrado Dmitrija Šostakoviča, nagrado zlata maska, priznanje Svetovnega ekonomskega foruma, leta 2006 pa nagrado Herberta von Karajana ter polarno nagrado. Foto: Festival Ljubljana
Julian Rachlin
Julian Rachlin je v preteklih letih večkrat navdušil ljubljansko občinstvo. Tokrat bomo v njegovi interpretaciji slišali Davidu Ojstrahu posvečeni Koncert za violino in orkester št. 1 v a-molu Dmitrija Šostakoviča iz leta 1948. Foto: EPA

Orkester Marijinskega gledališča iz St. Peterburga pod taktirko Valerija Gergijeva je nastopil dvakrat, v torek z litovskim solistom Julianom Rachlinom na violini, v sredo pa s pianistom Denisom Macujevim.
Prvi večer so Rusi v Cankarjevem domu izvajali dela Rodiona Ščedrina (Odlomki iz baleta Konjiček grbavček - mojstrska prepesnitev ljudskih pravljičnih motivov o bedačku Ivančku, Čarobnem konjičku, ognjenem ptiču in sivem volku), Dmitrija Šostakoviča (Koncert za violino in orkester v a-molu, op. 99: to delo odraža tragiko svojega časa, saj se konča z duhovito travestijo predpisanih optimistično naravnanih koračnic, ki jih je v stalinističnem obdobju v velikih količinah naročal agitprop) ter Sergeja Rahmaninova (Simfonični plesi, op. 45 - - zadnje dokončano delo Rahmaninova, ki ga zastira slutnja skorajšnje smrti).

V sredo se je orkester spet predstavil z deli Sergeja Rahmaninova (Koncert za klavir in orkester št. 3 v d-molu, op. 30, ki velja za eno izvajalsko najnapornejših skladb v klavirski literaturi) ter Petra Iljiča Čajkovskega (Simfonija št. 6 v h-molu, op. 74, Patetična - Čajkovski jo je deset dni pred svojo nepojasnjeno tragično smrtjo leta 1893 prvič izvedel prav z Ruskim carskim orkestrom ).

Režimi padajo, orkester ostaja
V Marijinskem gledališču, ki se je v sklopu Festivala Ljubljana predstavilo, so nastale številne ruske operne in baletne mojstrovine. V njem so dirigirali Hector Berlioz, Peter Iljič Čajkovski, Richard Wagner, Sergej Rahmaninov in mnogi veliki dirigenti iz obdobja pred prvo svetovno vojno. V sovjetskem obdobju se je ansambel preimenoval v Orkester Gledališča Kirov in je deloval pod vodstvom dirigentov Jevgenija Mravinskega in Jurija Temirkanova. Leta 1988 je njegovo vodstvo prevzel Valerij Gergijev. Tega leta je orkester nastopil v Pekingu. Leta 2005 pa so v pomoč žrtvam tragedije v Beslanu izvajali vrsto koncertov v New Yorku, Parizu, Tokiu, Rimu in Moskvi. Istega leta je orkester izvedel turnejo po ZDA. Tam je znova gostoval tudi lani.