"Mi smo običajni ljudje, ki se borimo proti agresivni promociji iger na srečo," piše v kampanji z imenom Krokodili dolaze (Krokodili prihajajo), v kateri so se glasbeniki iz držav nekdanje Jugoslavije združili, da bi opozorili na škodljive učinke iger na srečo. "Igre na srečo ali igre na nesrečo?" Vse, ki se ukvarjajo z oglaševanjem stav, pozivajo, da svojega vpliva ne izkoriščajo za spodbujanje zasvojljive industrije, poroča Al Džazira Balkan.
Opozarjajo, da so igre na srečo med mladimi vedno večja težava in da se v Srbiji s stavnicami mladi prvič srečajo okoli 15. leta – kljub zakonskim predpisom, ki nepolnoletnim prepovedujejo vstop v stavnice. "Projekt je podpora tistim, ki se spopadajo s tovrstno odvisnostjo, in jim sporoča, da izhod obstaja," so sporočili organizatorji kampanje, ki so istoimensko pesem, ki jo je v originalu odigrala zasedba Električni orgazam, objavili na YouTubu in digitalnih platformah.
Pesem in videospot so poleg avtorja Srđana Gojkovića - Gileta iz skupine Električni orgazam posneli še Zoran Kostić Cane iz Partibrejkers, Darko Rundek, Mile Kekin, Zlatan Stipišić - Gibonni, kitarist Vlatko Stefanovski, pevci Dejan Cukić, Zoe Kida, Zoran Predin, Rambo Amadeus in Milan Mumin ter zasedbe Atheist Rap, Letu štuke, TBF, Detour, Zoster in Zoran Maddox in nekdanji didžej Aleksandar Janić - Jana, ki je tudi ustanovitelj pobudnika kampanje, društva za zdravljenje nekemične odvisnosti Epicentar NS.
Janić se že več kot 15 let ukvarja s preprečevanjem in zdravljenjem odvisnosti od iger na srečo v Novem Sadu, pesem Krokodili dolaze pa si je izbral, ker besedilo prenaša opozorilo, glasba pa izraža resnost. Družine, ki jih uničujejo igre na srečo, so vse pogostejše, opozarja Janić. Po njegovih besedah je stopnja propadanja družine, v kateri je nekdo zasvojen z igrami na srečo, nekajkrat hitrejša kot pri vseh drugih oblikah odvisnosti.
Gojković je dejal, da se je v projekt vključil po pogovoru z Janićem, in dodal, da je bilo že pred tem zanj boleče gledati, s kakšno hitrostjo se množijo stavnice v srbskih mestih. Za zdaj pozivajo javne osebnosti, naj ne sodelujejo pri oglaševanju stav in iger na srečo, je dejal Gojković. Odziv umetnikov je po besedah organizatorjev kampanje daleč presegel okvire ene pesmi, "zato jih veliko ni bilo na samem snemanju, a so projekt z vsem srcem podprli in sodelovali pri njegovi promociji".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje