Milva Biolcati se je rodila blizu Ferrare, na romanju po glasbenih odrih pa je že več kot pet desetletij. Foto:
Milva Biolcati se je rodila blizu Ferrare, na romanju po glasbenih odrih pa je že več kot pet desetletij. Foto:

Težave z zdravjem so 71 -letno pevko prisilile k odhodu z odrov. A kot je povedala za milanski dnevnik Corriere della Sera je to njena odločitev. "Zdravniki so mi svetovali, naj se odpovem nastopom. Težava nikakor ni v glasu, ki je sicer utrujen, a še vedno čist. Ob koncu koncertov nisem imela več moči, bila sem izčrpana. Prisluhniti moram svojemu telesu, s katerim sem prav grdo ravnala. Jemala sem veliko zdravil, ki so koristila glasu, telesu pa škodovala," je povedala umetnica s pravim imenom Maria Ilva Biolcati.

Za prihodnost pevka nima kakšnih posebnih načrtov: "Naj gre življenje svojo pot in prinese še kaj novega. Brala bom. Nisem pa prepričana, da bom zmogla pisati, čeprav mi nekateri pravijo, da sem za to nadarjena," je pojasnila Milva, doma iz severnoitalijanskega kraja Goro.

Rdečelaska, ki je pela italijanske uporniške pesmi
Sicer pa je v Italiji pevka zaradi svojih rdečih las znana tudi kot La Rossa. Leta 1959 je osvojila nagrado za nov glas, leto pozneje je posnela svoj prvi singel - pesem Edith Piaf Milrod -, leta 1960 pa se je dokončno prebila na glasbeno prizorišče, ko je debitirala na festivalu v San Remu in osvojila tretje mesto. Od takrat je osvojila še 15 nagrad na tem festivalu, zadnjo leta 2007.

Ko je leta 1965 spoznala italijanskega režiserja Giorgia Strehlerja, se je pot njene kariere malce obrnila. Strehler ji je pomagal razviti njen pevski talent in v njen repertoar so se v tistem času vtisnili Brechtovi songi in italijanske uporniške (protifašistične) pesmi iz časa druge svetovne vojne (najbolj znana med njimi je verjetno Bella Ciao, ki je v osnovi ljubezenska pesem, a je pozivala k uporu). Strehler je na oder postavil tudi Brechtovo Opero za tri groše in Milvi dal vlogo Jenny. S predstavo so obiskali številna evropska mesta.

Brecht, nastopi v Scali in še kaj
Vrhunec njene glasbene kariere pa se ji zdi koncert pred dvema desetletjema, na katerem je interpretirala Brechta ob spremljavi berlinskih filharmonikov. "V veliko čast mi je bilo peti v teatru, kjer je dirigiral Claudio Abbado. Ne nazadnje sem trikrat nastopila v milanski Scali, kar, se mi zdi, ni uspelo veliko mojim kolegom," se je pohvalila Milva, zadovoljna z dosežki svoje kariere. "Doživela sem več vzponov kot padcev," je dodala.