Na odru Gallusove dvorane Cankarjevega doma bodo muzikal uprizorili drevi ob 20. uri.
Projekt je premiero doživel februarja 2020 v berlinskem gledališču Hebbel am Ufer, slovensko pa na dveh razprodanih nastopih septembra lani v Kinu Šiška. Avtor glasbe za muzikal je Matevž Kolenc, za vizualije je poskrbel Komposter. V slovenski izvedbi sodelujejo še Mina Špiler, Katarina Stegnar, Cveto Kobal, Sašo Vollmaier, zasedbi Vier Personen Quartet in The Stroj.
"Ko slišimo za besedo 'narod', nas prime na muzikal!"
Projekt je nastal po motivih in besedilih Heinerja Müllerja (1928–1995), in sicer na povabilo vodje Mednarodnega združenja Heinerja Müllerja Anje Quickert, ki je poskrbela za režijo in dramaturgijo. Ta (vzhodno)nemški dramatik in pesnik Heiner Müller velja za enega največjih nemških intelektualcev po drugi svetovni vojni. V letu po padcu Berlinskega zidu je izjavil, da postane sumničav, "takoj ko se pojavi beseda 'Volk'", torej ljudstvo, narod oziroma nacija.
In tudi Laibach so pred lansko slovensko premiero za MMC povedali, da jim je ob krilatici Wir sind das Volk pri srcu "pravzaprav ledeno-toplo, in ko slišimo besedo 'Volk', hitro zagrabimo za orožje". A v napovedi dogodka sporočajo tudi: "Ko slišimo za besedo 'narod', nas prime na muzikal!"
Fantazma etnične, kulturne ali verske homogenosti
Anja Quickert je že pred časom dejala, da ta projekt "končno združuje tisto, kar bi se že davno moralo zgoditi: Laibach ter nemški dramatik in pesnik Heiner Müller skupaj". Dodala je še, da "mita o narodu ni mogoče pokopati, dokler duhovi spodjedajo njegov temelj".
Pred slovensko premiero je za MMC povedala še, da "v nekakšni globalni regresiji tako desne kot tudi leve populiste vseh "ljudstev" združuje fantazma etnične, kulturne ali verske homogenosti, ki je dvojno ogrožena: ogroža jo dobesedni 'tujec' odklonskega videza in navad ter od 'ljudstva' odtujene internacionalizirane 'elite'".
Ključne teme naroda, oblasti in identitete
Alexei Monroe, poznavalec skupine Laibach in Neue Slowenische Kunst, je za STA povedal, da Laibach s tem projektom nadaljuje tradicijo ukvarjanja z najbolj perečimi zgodovinskimi in družbenimi temami prek navdihujoče umetnosti in glasbe, ki občinstva ne pustita ravnodušnega. "Gre za najbolj globoko in kompleksno delo, s katerim se Laibach po daljšem času z vso močjo vračajo h ključnim temam iz njihove dolge zgodovine – narod, oblast, identiteta. In tukaj gre za tipično Laibachovsko ironijo plodnega 'sodelovanja' z mrtvim dramatikom, ki sledi tradiciji njihovih projektov s Shakespearovim Macbethom in drugimi klasičnimi deli že dolgo pokojnih avtorjev," je še dodal.
Lani poleti so Laibach z muzikalom Wir sind das Volk odprli Festival v Celovcu, v začetku meseca so nastopili v Zagrebu, po Cankarjevem domu pa sledijo Hamburg (Kampnagel), Maribor (Lent), Novi Sad (Evropska prestolnica kulture) ter morda še Bern in Dunaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje