Märkl lyonske filharmonike vodi od septembra 2005, sezone, v kateri so praznovali 100 let delovanja. Foto: Bruno Amsellem
Märkl lyonske filharmonike vodi od septembra 2005, sezone, v kateri so praznovali 100 let delovanja. Foto: Bruno Amsellem
Filharmonični orkester iz Lyona
Filharmonični orkester iz Lyona svoj sloves ohranja z raznolikim repertoarjem. Foto: Cankarjev dom
Thibaudet je posnel že okoli 40 albumov. Foto: RTV SLO

Francoski glasbeniki so nastopili s programom, ki so ga napisali Maurice Ravel (Šeherezada), Camille Saint-Saëns (Koncert za klavir in orkester št. 5 v F-duru, op. 103) in Igor Stravinski (Petruška, burleskni prizori v štirih slikah). Märkl je pri dirigiranju posebno pozornost posvetil solistu pianistu Jean-Yvesu Thibaudetu.

Filharmonični orkester vabi na koncerte v Lyon že več kot 100 let. Mesto na vzhodu Francije, v katerem ima svoj sedež tudi Interpol, zna ceniti pomen glasbenikov, saj je leta 1975 zgradilo avditorij, ki je z 2.100 sedeži ena največjih simfoničnih dvoran v Franciji.

Märkl je vodenje zasedbe prevzel septembra 2005, pred njim pa so k prepoznavnosti zasedbe prispevali Serge Baudo, ki je filharmonični orkester vodil med letoma 1971 in 1986, Emmanuel Krivine in David Robertson. Dirigenti so zasedbi dali mednarodno prepoznavnost in odličnost, h kateri je veliko pripomogla repertoarno odprtost.

Märkl dostojen naslednik svojih predhodnikov
Nemški dirigent, ki bo prihodnjo sezono prevzel tudi mesto šefa dirigenta in umetniškega vodje simfoničnega orkestra leipziškega radia, se je za svoje trenutno delo med drugim uvajal z dirigiranjem najboljšim nemškim in francoskih orkestrom, posebej pa je cenjen kot operni dirigent, ki pogosto sodeluje z Dunajsko državno opero in Bavarsko državno opero. Märkl je vodil že tudi druge evropske in ameriške zasedbe; v Severni Ameriki je debitiral s simfoniki iz Dallasa, ki ga še zdaj redno vabijo v goste.

Pianist s šarmom in strastjo

Prisluhnite Thibaudetovemu igranju.
Thibaudet pa se oglašuje kot najvznemirljivejši pianist svoje generacije. Njegovo igranje naj bi bilo polno humorja, elegance, strasti, avtentičnosti, miline in globine. Letos je izdal svoj drugi operni album Aria: Opera Without Words, sicer pa ga zanima tudi filmska glasba. Prav on je prispeval klavirsko ozadje za film Prevzetnost in pristranost. Glasba je bila nominirana za oskarja za najboljšo filmsko glasbo, ki ga je nato za Goro Brokeback prejel Gustavo Santaolalla (tako kot letos za Babilon).

M. T.