Violinistka je letošnja dobitnica nagrade Prešernovega sklada. Nagrado dobi za poustvarjalno delo zadnjih treh let, utemeljitev pa je izpostavila Beethovnove Sonate, ki jih je izvedla lani v Ljubljani. "Vsak detajl nosi pomen," je glasbenica povedala za STA. "Čeprav je veliko interpretativnih možnosti, je treba izdelati vse logično in muzikalno, z občutkom in pripovednostjo. Njegova glasba je težka za izvajalce, ker zahteva izredno natančnost in občutek v obeh glasbilih in še v skupnem muziciranju."
Po dodiplomskem študiju na Akademiji za glasbo v Ljubljani se je eno leto izpopolnjevala na salzburškem Mozarteumu, zatem pa odšla v London. Sprva se je izobraževala na kolidžu Trinity Laban, nato pa še na Kraljevem kolidžu za glasbo.
V tem času so z Yoko Misumi in Stjepanom Hauserjem osnovali trio Greenwich, v okviru katerega so uspešno delovali šest let. Pod okrilje jih je vzel Bernard Greenhouse, violončelist iz legendarnega tria Beaux Arts.
Uspeh na avdiciji za maestra Valerija Gergijeva
Po razhodu tria je nekaj let igrala v kvartetu Badke, obenem pa se je posvetila solističnemu repertoarju. "Predstavila sem se na avdiciji za maestra Valerija Gergijeva, ki me je nato povabil, da nastopim z orkestrom Mariinskega gledališča ob 25. obletnici delovanja Muziekgebouwa v Eindhovnu, kjer sem izvedla prvi violinski koncert Sergeja Prokofjeva," opisuje Lana Trotovšek.
Nastop ji je nato odprl vrata za prihodnja sodelovanja na primer z Moskovskimi solisti in Jurijem Bašmetom, s katerim sta skupaj izvedla Mozartovo Sinfonijo Concertante za violino in violo, Londonskim simfoničnim orkestrom in dirigentom Gianandreo Nosedo, Kraljevim filharmoničnim orkestrom in Rafaelom Payarejem, s katerimi je septembra 2019 izvedla koncert Čajkovskega.
Pred dvema letoma je znova stopila v stik s triom Greenwich, tokrat z novo violončelistko iz Kanade Heather Tuach. Decembra so nastopile v londonski dvorani Conway, izdale zgoščenko v digitalni obliki pri založbi Hedone, pripravljajo tudi zgoščenko vseh klavirskih triov Johannesa Brahmsa. Avgusta imajo koncert na festivalu na Osorju.
Ogromno občinstva, ki se zanima za klasično glasbo
Glasbenica poudarja, da je v Veliki Britaniji okoli 70 profesionalnih orkestrov, koncertnih ciklov in ogromno občinstva, ki se zanima za klasično glasbo. Koncerti in zgoščenke so medijsko izpostavljeni v pomembnih glasbenih revijah, kot so Strad, Gramophone, BBC Music Magazine, te pa so odmevne po vsem svetu. "Večkrat sem bila povabljena na intervju v oddajo inTune na radiu BBC 3, predvajana na radiu Classic FM, lani pa je BBC 3 predvajal tudi mojo izvedbo koncerta za violino skladateljice Deirdre Gribbin v Belfastu z orkestrom Ulster," dodaja.
Pomembno pa se ji zdi ohranjati stik s Slovenijo, kamor se vrača okvirno vsaka dva meseca zaradi poučevanja na akademiji ali zaradi koncertov. Slovensko kulturo poskuša vnašati tudi v svoje delovanje v tujini: kadar je mogoče, vključi delo slovenskega skladatelja. Nazadnje sta s pianistko Mario Canyigueral predstavili Intermezzo romantique Lucijana Marije Škerjanca v dvorani Wigmore v Londonu. Izvedbo in samo skladbo so pohvalili v kritiki v reviji Strad.
Čaroben občutek med koncertom
Čas epidemije opisuje kot težke čase, srečo pa je imela s koncerti med poletjem. Izvedla je tudi nekaj "live stream" koncertov brez občinstva. Pri teh, kot priznava, manjka "čaroben občutek, ki se ustvari med koncertom tako za poslušalce kot izvajalce". Navsezadnje pa si "izvajalec tudi zasluži aplavz". "Tudi tega ni. In to je zelo nespodbudno."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje