Nova premiera v Slovenskem narodnem gledališču Nova Gorica je namenjena tudi glasbenim sladokuscem. Ne gre namreč za klasično gledališko predstavo, ampak za koncert s komičnimi gledališkimi vložki. V sodelovanju z orkestrom NOVA filharmonija iz Nove Gorice so poustvarili resno glasbo na zabaven način in skupaj z gledališkim igralcem Petrom Harlom ter flavtistko Dano Verč ustvarili duhovit glasbeni dogodek. »Koncertna mora« bo na vélikem odru SNG Nova Gorica zaživela v soboto ob 20.00, poleg nedeljske novogoriške pa bodo ponovitve pripravili tudi po drugih slovenskih krajih.
Orkester NOVA filharmonija
Orkester NOVA filharmonija sestavljajo učenci in študentje glasbenih šol in akademij, v 70- do 80-članskem kolektivu je tudi nekaj profesionalnih glasbenikov iz Goriške in Furlanije-Julijske krajine. Leta 2012 je orkester ustanovil njegov umetniški vodja in dirigent Simon Perčič, ki je mlade glasbenike združil v želji po drugačnem pogledu v prihodnost glasbenega poslanstva in popularizaciji klasične glasbe. Pred vsakimi božično-novoletnimi prazniki zato predstavijo nov glasbeni dogodek, tokrat so moči združili z igralcem Petrom Harlom in režiserjem Jašo Jamnikom. Z novogoriškim gledališčem je Glasbeno društvo NOVA vzpostavilo sodelovanje lansko leto, in sicer pri odmevni predstavi oziroma »koncertu poezije«, kot so poimenovali recital Srečko Kosovel — Postani obcestna svetilka. Predstavo je takrat sooblikoval big band orkestra NOVA, izjemno pozitivna izkušnja pa je vodila k snovanju novega skupnega projekta, tokrat komičnega koncerta z orkestrom NOVA filharmonija.
Duh-ovit glasbeni dogodek
Dirigent Simon Perčič skupaj z režiserjem Jašo Jamnikom na zanimiv način vabi na »Koncertno moro«. Skupaj sprašujeta: »«Ste prepričani, da klasična glasba ni moderna? Ali da resna glasba ne more biti zabavna? Da je simfonični orkester le zbirka resnobnih puščobnežev, ki pestujejo vsak svoj instrument in se ne znajo nasmehniti? Ali pa ste izbrušen glasbeni sladokusec, ki obisk koncertnega večera dojema kot vrhunec užitka, eksplozijo barvitega zvoka in kompleksno, neubesedljivo doživetje? Mogoče nekje vmes? V vsakem primeru – utegnete biti presenečeni. Mogoče veste, da ima največja glasbena uspešnica skladatelja Johna Cagea naslov (in trajanje) »4.33«, a pomeni štiri minute in triintrideset sekund – tišine? Da utemeljitelj simfonične glasbe Joseph Haydn violine uglašuje kar med skladbo? Ali da je naš dirigent Edvarda Griega oplemenitil s solisti na kašlju? S takim in podobnim programom bomo skušali dokazati, kar vztrajno trdimo: da je klasična/resna glasba lahko tudi humorna. Tudi dobesedno, saj bomo izvedli tudi Dvorakovo Humoresko. V sodelovanju z g(h)ostom Petrom Harlom in obogaten s scenskimi intervencijami se obeta sproščujoč in duh-ovit glasbeni dogodek.«
Popularizacija klasične glasbe
Simon Perčič je o izbranih skladateljih za »Koncertno moro« povedal: »Izbrali smo velike skladatelje, ki so bili v svojem času tudi veliki šaljivci. Na tak način jih na našem koncertu predstavljamo. To so Haydn, Liszt, Dvorak, Grieg, Keler, Cage … Naj vas spomnim na Haydna, na drugi stavek njegove 94. simfonije, ko so poslušalci v dvorani med izvajanjem skoraj zaspali. Pa jih je Haydn sredi stavka presenetil z gromoglasnim zvokom … Tudi mi ta največja imena klasične glasbe predstavljamo tako, da med občinstvom prebudimo zanimanje zanje. Zanimanje za klasično glasbo. S »Koncertno moro« želimo približati klasično glasbo čim širšemu občinstvu, predvsem pa mladim.« Režiser Jaša Jamnik dirigentu pritrjuje: »Res gre tu za izjemno komunikativen izbor skladateljev oziroma njihovih del. Program je sproščujoč. Z gledališkimi vložki smo ga še bolj 'zrahljali'. Poudarjam pa, da je v ospredju glasba – ne le instrumentalna, ampak na koncu tudi vokalna.«
Igralec je pevec, poslušalci bodo glasbeniki
V »Koncertni mori« nastopa poleg sedemdesetih glasbenikov tudi igralec Peter Harl. Nad skupnim gledališko-koncertnim projektom je navdušen: »Nastopam kot gost oziroma kot 'ghost'(duh) in tudi tako soustvarjam duh-ovit glasbeni dogodek. Sem kot nekakšno vezivo v koncertu. Véliki orkester na odru je so-igralec z mano. Najbolj pa se veselim velikega koncertnega finala, ko tudi sam zapojem. Že od nekdaj sem sanjal, da bi zapel skladbo iz muzikala Božična mora in Elfmannovo 'moro' v priredbi Grahorja zdaj končno tudi zares pojem.« Dirigent, režiser in igralec imajo tudi zanimivo pobudo oziroma povabilo občinstvu: »Prinesite s sabo na koncert razna glasbila – doma narejena, izvirna, drugačna – in skupaj interaktivno bomo soustvarjali koncertno moro.«
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje