Kraftwerk se skušajo v svojih performansih z glasbo gledalca dotakniti na način, ki presega koncertno izkušnjo. Foto: EPA
Kraftwerk se skušajo v svojih performansih z glasbo gledalca dotakniti na način, ki presega koncertno izkušnjo. Foto: EPA
Kraftwerk
Retrospektiva v newyorškem muzeju bo potekala v osmih zaporednih večerih od 10. do 17. aprila. Foto: EPA

Na osem aprilskih večerov bodo s performansom in 3D-projekcijo po kronološkem redu predstavili vse svoje studijske albume. 10. aprila bodo predstavili Autobahn iz leta 1974, sledili bodo Radio-Activity iz leta 1975, Trans-Europe Express iz 1977, The Man-Machine iz 1978, dvojica iz osemdesetih Computer World in Techno Pop ter The Mix iz leta 1991 in končno Tour de France iz leta 2003, ki so mu leto kasneje v ljubljanskih Križankah prisluhnili tudi slovenski poslušalci.
Glasbene kompozicije, ki so oblikovale Življenje
Vsak od performansov bo zasedba, ki deluje že od leta 1970, nadgradila z elementi v živo, z reinterpretacije svojega dela pa bodo pokazali na zgodovinski doprinos in aktualni vpliv skupine na globalno zvočno in vizualno kulturo. Gledalci bodo spoznali, kakšen vpliv so imeli njihove revolucionarne zvočne slike, s katerimi so zasloveli sredi 70. let, ter njihovo eksperimentiranje s trakovi in sintetizatorji. S kompozicijami, v katere so vpletali večjezične vokale, robotske ritme in računalniško adaptiran govor, so napovedali, kako močno bo digitalizacija vplivala tako na umetnost kot na vsakdanje življenje. Močno so vplivali tudi na razvoj hip-hopa in elektronske plesne glasbe.
Glasbenikom galerijski prostor ni tuj, saj so vse od performansa na beneškem bienalu leta leta 2005 vabljeni na številne umetniške dogodke, povezane z vizualno umetnostjo. Doslej so muzejske predstavitve njihovih vizualij sicer sledile obliki koncerta, v New Yorku pa bo prvič na enem mestu na ogled retrospektiven pregled Kraftwerkov kot celovitega umetniškega dela.