"Programska usmerjenost Carmine Slovenice je izvajanje sodobne in zgodnje glasbe in Lebičev Fauvel '86 je izjemen preplet obojega," so ob priložnosti, ko bo po skoraj treh desetletjih znova oživela ta mojstrovina slovenskega skladatelja Lojzeta Lebiča, izpostavili v Carmini Slovenici. Gre za edino Lebičevo glasbeno-scensko delo, predpremierno pa bo uprizorjeno v SNG-ju Maribor v obliki odrskega projekta Fortuna Fauvelu ne bo par! v izvedbi tega vokalnega gledališča pod umetniškim vodstvom Karmine Šilec. Fauvel '86 je Lebič ustvaril torej leta 1986, ko si je želel napisati nekaj, kar bi bilo ogledalo oblasti. Foto: Dorian Šilec Petek
false
Toksični psalmi so odprt zbir prizorov z drzno jukstapozicijo glasbe in besedil od srednjega veka do danes. Toksični psalmi so odsev naših današnjih duhovnih stisk. Metaforično pomenijo napet strupen lok, na katerega igramo "v gloriji", da nekaj "umaknemo". Napeti psalmi, ki se bodo vsak čas sprožili. Središče projekta je ideja, da se vsakdo in vse, kar ustvari človek, lahko obrne proti človeku samemu, če to uporablja brez spoštovanja do življenja. Foto: Dorian Šilec Petek
false
Rusalke. Inscenacijski navdih izhaja iz starogrške zakladnice, pesmi "iz prsti in vode", "kriki, stoki, smeh in pesmi" pa temeljijo na tradicionalnih slovanskih napevih in sodobnih glasbenih delih. Rusalke so v ciklu Attacca prvič predstavili pred petimi leti. Foto: Dejan Bulut

prejeli srebrni red za zasluge, drevi leto končujejo s koncertom Zimske urice.

Ob koncu svojega ustvarjalnega leta drevišnji koncert v mariborski dvorani Union Carmina Slovenica posveča svetovnemu dnevu zborovske glasbe. Ta je v več kot dvajsetih letih pevsko združil na tisoče zborov, saj so milijoni pevcev po vsem svetu vsako leto okoli druge nedelje v decembru vključeni v koncerte, festivale, seminarje in druge dogodke.
Zborovska glasba ruši navidezne pregrade
Zborovska skupnost skozi glasbo – v teh dneh le še bolj izpostavljeno – kaže veliko moč, s katero lahko porušimo navidezne pregrade, ki so produkt politike, različnih ideologij, verskih razlik in rasne diskriminacije in le razdvajajo človeštvo. Zbori dokazujejo, da je glasbena umetnost več kot samo iskanje formalnih perfekcij in lepote v interpretaciji; glasba je tista, ki slavi vrednote solidarnosti, miru in razumevanja. Prizadevajo si, da so njihovi glasovi slišani skupaj, saj ločeno tudi ustvarjati ne morejo.
S Toksičnimi psalmi vstop in sklep leta
Poleg Zimskih uric leto končujejo še z izdajo CD-ja Toksični psalmi z vokalnim repertoarjem glasbe našega časa, tudi podlago za projekt Toksični psalmi – Ultimativna kolektivna izkušnja, ki so ga premierno predstavili januarja v New Yorku na festivalu Prototype: opera/gledališče/zdaj.
V njem so se naslonili na razmišljanje filozofinje Hannah Arendt ob spremljanju sojenja nacističnemu vojnemu zločincu Adolfu Eichmannu, ki se je branil pred odgovornostjo za zločine s sklicevanjem na izvrševanje ukazov od zgoraj. Svoja razmišljanja o tem, kako se posameznik ali kolektiv odziva na avtoriteto, so prelili skozi podobe, ki se pojavljajo skozi glasbo, gibanje in vizualne slike.
Skozi glasbo projekt odseva Palestino, Sirijo, orožje, krvna maščevanja, iztrebljanja, kontaminacije religij ... in ustvarja sliko brutalnosti človeka. Bivanje človeka je spremenjeno v tuzemsko dramo: človek za slavo svojih psalmov ubija, so zapisali o projektu, pri katerem pa ne želijo vzbujati občutka, da je nekaj treba storiti, ampak se držijo strogo kontemplativne drže.
Navdušujoči dosežki skupine po vsem svetu
Skupina je sicer prejela že več nagrad, posebno mesto med njimi zavzema odlikovanje srebrni red za zasluge, ki ga je Carmini Slovenici spomladi izročil predsednik republike Slovenije Borut Pahor za izjemen ustvarjalni prispevek k slovenski in mednarodni kulturi na področju glasbene umetnosti v 50 letih delovanja.
Med enega pomembnejših letošnjih dogodkov štejejo tudi že 28. ponovitev mednarodnega projekta When the mountain changed its clothing, in sicer na največjem ruskem festivalu uprizoritvenih umetnosti Zlata maska v Moskvi. Predstava je nastala v sodelovanju s Heinerjem Goebbelsom v produkciji Ruhrtriennala in koprodukciji več velikih mednarodnih zavodov in festivalov, s slovensko premiero pa so leta 2012 odprli Festival Borštnikovo srečanje, tudi slovenskega koproducenta v okviru projekta Evropske prestolnice kulture.
V sklopu letošnjega Mednarodnega festivala Attacca, so v Mariboru in na Ptuju gostili enega vodilnih zborovskih programov v Združenih državah Amerike, zbor Piedmont Choirs iz San Francisca. Veliko otrok in mladine je pritegnil tudi Poletni glasbeni tabor Attacca in Poletna plesna akademija, na katero so povabili plesalko in koreografinjo Sidro Bell.
Nazadnje so nase opozorili z aktualnim družbenokritičnim glasbeno-scenskim delom, mojstrovino slovenskega skladatelja Lojzeta Lebiča Fortuna Fauvelu ne bo par!.