V križevniški cerkvi se od torka predstavlja umetnica Eva Petrič s projektom Orakelj, sestavljenim iz performansa in instalacije. Na ogled bo do 1. septembra. Foto: Ljubljana festival
V križevniški cerkvi se od torka predstavlja umetnica Eva Petrič s projektom Orakelj, sestavljenim iz performansa in instalacije. Na ogled bo do 1. septembra. Foto: Ljubljana festival

Orakelj je večmedijska imerzivna instalacija, ki jo je umetnica v torek predstavila oziroma vpeljala s 55-minutnim performansom Šabloniranje – spomin na jutri. Na ogled je v Križevniški cerkvi.

Sorodna novica Darko Brlek: Nastop Ane Netrebko ostaja na programu Ljubljana Festivala

Projekt prek glasbe, ki jo je umetnica ustvarila z japonsko-ameriškim glasbenikom Hayato Nakakom, razmišlja o sedanjosti in prihodnosti sveta in človeštva, ki se po njenem instinktu približuje točki "emocionalne singularnosti", torej točki, po kateri ne bo nič več tako, kot je bilo. Umetnica skuša gledalce spodbuditi, da začuti svoj človeški jaz in da "nas na ta način spodbudi, da v čim večji meri ohranimo fenomen tega, kaj pomeni, preden izgubi občutek za to in svojo človeško čutnost vnesemo v drugo entiteto, v umetno inteligenco, sicer bo težko ločiti, katera čutnost, človeška ali postčloveška je pristna. V čutenju umetne inteligence bo človek potreben kot katalizator in bolj ko bo umetna inteligenca napredovala v čutenju, bolj bodo ljudje potrebni kot bistveni mediji za nadaljnji razvoj umetne inteligence – do točke, ko bo vloga ljudi odveč, saj bo njihovo individualno človeško čutenje postalo posplošeno, razredčeno, šablonsko do te mere, da se bo popolnoma zlilo z umetno inteligenco", razmišlja umetnica. Človeštvo pa bo s tem vstopilo v nov evolucijski cikel, ki ga, ne bo opredeljeval Homo Sapiens, ampak nekaj novega, pravi.

Nocoj bo v Cankarjevem domu mogoče slišati Simfonični orkester iz Pittsburgha pod vodstvom dolgoletnega umetniškega vodje Manfreda Honecka s pianistko pianistko francoskega rodu Helene Grimaud. Foto: Mat Hennek
Nocoj bo v Cankarjevem domu mogoče slišati Simfonični orkester iz Pittsburgha pod vodstvom dolgoletnega umetniškega vodje Manfreda Honecka s pianistko pianistko francoskega rodu Helene Grimaud. Foto: Mat Hennek

Simfonični orkester iz Pittsburgha, ki velja za enega najboljših ameriških orkestrov, bo pod vodstvom dolgoletnega umetniškega vodje Manfreda Honecka s svetovno znano pianistko pianistko francoskega rodu Helene Grimaud nastopil nocoj ob 20.00 v Cankarjevem domu. Slišati bo mogoče srednji stavek Koncerta za klavir in orkester v G-duru Mauricea Ravela. Dirigent Honeck je izbral še Simfonijo št. 1 v D-duru Gustava Mahlerja in Pet skladb za godalni kvartet češkega skladatelja Erwina Schulhoffa.

Helene Grimaud je na velike odre stopila že pri 17 letih, ko jo je k sodelovanju s Pariškim orkestrom povabil pianist in dirigent Daniel Barenboim. Od takrat je sodelovala z najboljšimi orkestri na svetu, med njimi z Berlinskimi filharmoniki in Newyorško filharmonijo.

Dirigenta Pittsburškega orkestra Manfreda Honecka, s katerim se bo pianistka predstavila na jubilejnem 70. Ljubljana Festivalu, je žirija mednarodnih nagrad za klasično glasbo leta 2018 razglasila za umetnika leta. Vodil bo orkester z nekaj več kot 100 glasbeniki svetovnega ugleda.

Jutri bo mogoče prisluhniti glasbi iz filmske franšize o Harryju Potterju. Foto: Ljubljana festival
Jutri bo mogoče prisluhniti glasbi iz filmske franšize o Harryju Potterju. Foto: Ljubljana festival

Večer ob glasbi Harryja Potterja
Po včerajšnji glasbi iz trilogije Gospodar prstanov bodo jutri prišli na svoj račun ljubitelji enega najbolj slavnih čarovnikov na svetu. Izvirno glasbo iz več filmov o Harryju Potterju bo izvedel simfonični orkester Khmelnitske filharmonije, večer pa bo povezoval Chris Rankin, znan kot Percy Weasley iz filma Harry Potter.

V sredo se je v Križankah odvil koncert filmske glasbe iz Gospodarja prstanov, ki jo podpisuje priznani skladatelj Howard Shore. Glasba k filmski upodobitvi fantazijskih romanov pisatelja J. R. R. Tolkiena je zazvenela v izvedbi skoraj 100 nastopajočih Akademskega simfoničnega orkestra Khmelnitske filharmonije, zbora in solistov, večer pa bo povezal zvezdniški gost William Kircher, ki je v trilogiji Hobit odigral vlogo škrata Bifurja. Foto: Ljubljana festival
V sredo se je v Križankah odvil koncert filmske glasbe iz Gospodarja prstanov, ki jo podpisuje priznani skladatelj Howard Shore. Glasba k filmski upodobitvi fantazijskih romanov pisatelja J. R. R. Tolkiena je zazvenela v izvedbi skoraj 100 nastopajočih Akademskega simfoničnega orkestra Khmelnitske filharmonije, zbora in solistov, večer pa bo povezal zvezdniški gost William Kircher, ki je v trilogiji Hobit odigral vlogo škrata Bifurja. Foto: Ljubljana festival

Prihodnji festivalski teden bo v ponedeljek uvedel koncert Simfoničnega orkestra RTV Slovenija z zvezdniškim perujskim tenoristom Juanom Diegom Florezom. Koncert opernih arij bo vodila ukrajinska dirigentka Oksana Lyniv.

Muzikal Povodni mož ali kaj lahko ugrabi sodobnega človeka
Na Ljubljana Festivalu so predstavili tudi novi pop-rock muzikal Povodni mož, ki črpa iz Prešernove pesnitve, hkrati pa je postavljen v sodobni svet. Po napovedi avtorice glasbe Neže Buh - Neishe se obeta veliki spektakel, v katerega so vsi ustvarjalci vložili najboljše, kar znajo.
Ambrož Kvartič, ki se podpisuje pod besedilo muzikala, zgodbe sicer še ne želel razkriti. Ta ne bo enaka Prešernovi, saj so želeli nagovoriti sodobnega človeka in ne kot pesnik grajati Urškine ošabnosti. Rdeča nit bo ugrabitev in vprašanje, kaj lahko ugrabi sodobnega človeka. Veliko vlogo v muzikalu ohranja ples, ki ga najdemo tako v Prešernovi kot v ljudskih različicah Povodnega moža.

Raiven kot Urška, Kopušar Povodni mož
Urško bo v muzikalu, ki je nastal pod režijsko taktirko Sare Lucu in v koreografiji Željka Božiča in Maše Kagao Knez, upodobila pevka Sara Briški Cirman - Raiven, v Povodnega moža pa se bo prelevil igralec Jure Kopušar. Muzikal bo premiero doživel v Poletnem gledališču Križank prihodnji torek, 23. avgusta.

Koncert glasbe filmov Gospodar prstanov