Slovenski komorni zbor je za predbožični čas pripravil božične pesmi. Foto: Slovenska filharmonija
Slovenski komorni zbor je za predbožični čas pripravil božične pesmi. Foto: Slovenska filharmonija
Božično drevo lani v Lizboni
Božič opevajo številne pesmi - nekatere tradicionalne, skladatelji pa zakladnico vsako leto obogatijo z novimi deli. Foto: EPA

V tej ustanovi je nastopil Slovenski komorni zbor, ki ga je na orglah spremljal Gregor Klančič, takt pa je nastopajočim narekoval zborovodja Marko Vatovec. Ta je na program uvrstil niz angleških božičnih pesmi Benjamina Brittna in domačo noviteto, Božično kantato Marka Mihevca.

Po starem zgledu, a novo delo
Avtor je skladbo predstavil kot delo, ki je ustvarjeno na novo, vendar je v njem mogoče zaslediti pridih in značilnosti starih božičnih pesmi ter kolednic izpred stoletij. "Božična kantata želi pričarati božični čas in način ljudskega petja ob veselih praznikih," je o svojem novem delu povedal skladatelj, znan predvsem po simfoničnih pesnitvah, med drugim pa je ustvaril tudi več kantat za različne instrumentalne sestave. Od leta 1995 Mihevc na ljubljanski Akademiji za glasbo poučuje kompozicijo, ki jo je ob dirigiranju v Ljubljani študiral tudi sam, iz teh dveh predmetov pa je magistriral na Dunaju na Inštitutu za glasbeno analizo.

Deček se je rodil tudi za slovenske poslušalce
Če je Božična kantata popolna novost, pa je niz angleških božičnih pesmi, združenih pod naslovom A Boy Was Born (Deček se je rodil), novost le za slovenske poslušalce, saj pri nas pesmi še niso bile izvedene, medtem ko so jih na Otoku prvič odigrali leta 1934. Besedila sicer izvirajo že iz 15. stoletja, medtem ko je glasba pisana v obliki, neznačilni za vokal, kot niz petih variacij.

Benjamin Britten je delo napisal leta 1933, šest let po tem, ko se je pod mentorstvom Franka Bridgea začel ukvarjati s kompozicijo. V domovini se je šolal še na Royal College of Music v Londonu, leta 1939 pa se je podal čez veliko lužo, od koder se je spet vrnil v domovino in v naslednjih desetletjih vidno zaznamoval sodobno britansko glasbo. Predvsem dela, kot sta A Ceremony of Carols in War Requiem, danes sestavljata temeljni opus svetovnega zborovskega repertorarja.