Rondeauja čembalo prevzel že v rosni mladosti, razvil pa se je v enega najbolj dovršenih interpretov baročnega repertoarja. Washington Post ga je označil za "enega najbolj naravnih poustvarjalcev, kar jih lahko slišimo na klasičnoglasbenih odrih".
Bacha bi lahko preučeval celo življenje
"Vse odtenke zvočnosti inštrumenta trenutno raziskuje v mojstrovini Johanna Sebastiana Bacha, v obsežnih Goldbergovih variacijah. Pravi, da se lahko glasbenik z njimi poglobljeno ukvarja vse življenje, pomembno pa se mu zdi, da se ob izvedbi poveže s tišino. Arija s tridesetimi variacijami ponuja paleto občutij: bleščečo virtuoznost, ki se izmenjuje z genialnim kontrapunktom, plesne momente, prelepe umirjene trenutke ter pastoralno razpoloženje v zapeljivi kombinaciji italijanskega, francoskega in nemškega sloga," napovedujejo organizatorji koncerta.
Rondeau sam torej pravi, da nesporna kontrapunktska mojstrovina zanj predstavlja izziv, h kateremu se bo najbrž vračal vse življenje: "Goldbergove variacije so hvalnica tišini."
Goldbergove variacije za instrumente s tipkami je Bach objavil leta 1741, prvič pa jih je domnevno izvedel njegov učenec, čembalist Johann Gottlieb Goldberg, ki mu jih je posvetil. Danes jih velikokrat izvajajo na tem glasbilu, čeprav tudi izvedbe na klavirju niso redke. Pri skladanju variacij se je Bach naslanjal na tradicijo Arcangela Corellija, Georga Friedricha Händla in Jean-Philippa Rameauja.
Rondeaujev recital v Cankarjevem domu je del koncertne turneje ob izidu sedmega albuma, na katerem je objavil posnetek svoje interpretacije Goldbergovih variacij.
Dva koncerta v enem tednu
V Cankarjevem domu se bo Rondeau nato predstavil še enkrat, v četrtek, 7. aprila, v okviru abonmajskega cikla Kromatika. S Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija bo nastopil kot solist v koncertu za čembalo Francisa Poulenca.
Glasbeni prihod pomladi
Spored četrtkovega koncerta bo obarvan pomladno, tematsko pa povezuje dela francoskih skladateljev 19. in 20. stoletja. Poleg Poulencovega čembalskega koncerta bodo na sporedu tudi klavirski preludiji in simfonični triptih Morje Clauda Debussyja ter pastoralni suiti romantika Emmanuela Chabrierja. Dirigentsko palico bo poprijela britanska dirigentka Catherine Larsen-Maguire.
Ljubezen do baroka – in jazza
Jean Rondeau je pri rosnih enaindvajsetih letih postal eden najmlajših zmagovalcev prestižnega mednarodnega tekmovanja za čembaliste Musica Antiqua v Bruggeju (2012), ob tem ga je razvojni sklad Baročnega orkestra Evropske unije nagradil za najobetavnejšega mladega glasbenika. Val uspeha ga je vodil na mednarodno tekmovanje Praška pomlad, kjer si je priigral drugo nagrado in pohvalo za najboljšo interpretacijo sodobnega dela, leto zatem pa pomembno nagrado javnih frankofonskih radijskih postaj.
Ob nizanju zunanjih priznanj se ni odrekel razvijanju osebnih nagnjenj in ljubezni do jazza. Tako je ustanovil ansambel Note Forget, s katerim na klavirju predstavlja avtorske, z jazzom navdihnjene skladbe in improvizacije, na sledi skupni inventivni referenci sicer stoletja oddaljenih glasbenih zvrsti.
Rondeau je iskan gost odrov po Evropi, Aziji in ZDA, predstavlja se z recitali, v komornoglasbenih partnerstvih in z vrhunskimi evropskimi orkestri. Leta 2019 je debitiral v Carnegiejevi dvorani v New Yorku. Pogosto nastopa s kvartetom baročne glasbe Nevermind.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje