Mike Stoller, Elvis Presley in Jerry Leiber v studiu MGM. Leiber je bil na Presleyja zaradi njegove predelave Hound Doga 'jezen'. Foto:
Mike Stoller, Elvis Presley in Jerry Leiber v studiu MGM. Leiber je bil na Presleyja zaradi njegove predelave Hound Doga 'jezen'. Foto:
Ashford in Simpson
Nick Ashford se ni držal zgolj v zakulisju glasbene industrije: z ženo sta kot Ashford in Simpson posnela uspešnico Solid As a Rock.
Jerry Leiber
Leiber in Stoller sta si s skupnimi močmi 'pripisala' 15 uspešnic, ki so prišle do prvega mesta lestvic ter bila leta 1987 tudi sprejeta v Dvorano slavnih rokenrola.

V Los Angelesu je zaradi odpovedi srca in dihal v 79. letu umrl Jerry Leiber, eden najpomembnejših avtorjev v zgodovini rokenrola, avtor antologijskih uspešnic, kakršne so bile Hound Dog, Yakety Yak in Stand By Me. V newyorškem Bronxu pa je prav tako včeraj po dolgi bitki z rakom na grlu umrl 70-letni starosta motowna, Nick Ashford, svoj čas polovica avtorskega dua Ashford in (Valerie) Simpson, ki je pesmi pisal za izvajalce, kot so bili Marvin Gaye, Chaka Khan in Diana Ross.

Leiber in Stoller: Od njiju se je učil celo Phil Spector
"61 let je bil moj prijatelj, kolega in sodelavec," je Leiberju v slovo povedal njegov kreativni partner Mike Stoller. "Spoznala sva se, ko sva imela 17 let. Znal je z besedami. Takih, kot je bil on, ni več. Pogrešal ga bom."

"Elvis je Hound Doga razumel povsem napačno"
Leiberjeva in Stollerjeva pot - v glasbeni industriji sta bila znana pod imenom Leiber in Stoller - sta se križali v Los Angelesu leta 1950; v pičlih treh letih sta postala eden najbolj iskanih tandemov tekstopiscev v ZDA; delala sta za skupine The Drifters, Coasters in The Robins. Za svoj uspeh sta se lahko zahvalila rigorozni delovni etiki: menda sta za klavirjem presedela tudi po 12 ur na dan; Stoller se je osredotočal na glasbo, Leiber pa na besedila.

Med svoje zgodnje uspešnice sta lahko štela Hound Dog, ki ga je najprej pravzaprav posnela Big Mama Thornton, nato pa leta 1956 še Elvis Presley, kar se je seveda izkazalo za zlato jamo. Kljub veliki uspešnosti singla je Jerry vedno vztrajal, da mu niso všeč spremembe, ki jih je v pesem vnesel kralj rokenrola. "To ni pesem o psu, ampak o možaku, o zastonjkarskem žigolu. Elvisova pesem zame nima nobenega smisla in, kar je še bolj nadležno, ni tista pesem, ki sva jo napisala midva," je izjavil še leta 2009 - a z opombo: "Seveda je to, da se je pesem prodala v več kot sedemmilijonski nakladi, malce ublažilo udarec samovoljnega spreminjanja besedila."

V prvi polovici šestdesetih se je kot pripravnik pri njima uril celo slavni (zloglasni?) Phil Spector. Njuna zadnja res velika uspešnica je bila leta 1972 Stuck in the Middle with You, ki so jo posneli Steeler's Wheel (iz naftalina pa jo je s Steklimi psi vrsto let pozneje privlekel Quentin Tarantino).

Ashford in Simpson: Romantične melodije
Tudi Nick Ashford je bil polovica ustvarjalnega dua, ki pa je bil obenem tudi par: z ženo Valerie Simpson sta ustvarila celo vrsto klasik motowna: Ain't No Mountain High Enough, Reach Out And Touch Somebody's Hand (posnela ju je Diana Ross) ter You're All I Need To Get By (Marvin Gaye in Tammi Terrell), podpisala pa tudi več popuspešnic - le kdo ne pozna pesmi I'm Every Woman, ki se je najprej obnesla za Chako Khan, nato pa še za Whitney Houston? Med drugim sta našla tudi čas za pisanje zase: njuna največja uspešnica je še danes v trenutku prepoznavna Solid As A Rock iz osemdesetih.

Par, ki se je spoznal v cerkvi in ostal poročen 38 let, je različnim izvajalcem pomagal prodati na milijone albumov. Hvaležni so jima lahko tako Gladys Knight and the Pips (Didn’t You Know You’d Have to Cry Sometime) kot Smokey Robinson and the Miracles (Who’s Gonna Take the Blame). Delno sta bila podpisana tudi pod Tears Dry on Their Own, uspešnico pred kratkim umrle Amy Winehouse, ki je za pesem uporabila nekaj taktov iz Ain’t No Mountain High Enough.