Zlovešča napoved se ni povsem uresničila, saj MTV, ki 1. avgusta praznuje 25 let, nikoli ni uspel izničiti pomena radia, obenem pa je glasbenikom odprl nove možnosti za predstavitev svojih del. Iz ameriškega eksperimenta se je v dveh desetletjih razvila orjaška multinacionalka, ki danes povezuje kar 50 programskih servisov po vsem svetu.
Mreža se je pletla počasiLeta 1984 so prvič podelili nagrade MTV za glasbene videospote, leta 1992 pa nagrade MTV za film, ki so koncept podeljevanja filmskih nagrad obrnile na glavo - kar naenkrat se je plejadi "resnih" filmskih nagrad pridružila še podelitev, na kateri so izbirali najstrastnejši poljub in najboljši pretep. Leta 1995 je postala prek svetovnega spleta dostopna stran MTV.com, čez eno leto so vzpostavili še sestrski kanal MTV2. Evropski MTV je nastal leta 1987, lani pa smo 'svoj' program, MTV Adrio, skupaj z drugimi narodi nekdanje Jugoslavije dobili tudi Slovenci.
MTV generacija živi drugače
Ne bomo pretiravali, če zapišemo, da je MTV eden najmočnejših dejavnikov, ki vplivajo na oblikovanje mladinske kulture in življenjskega sloga mladih na splošno. Ciljno občinstvo MTV-ja - družba ga opredeljuje kot starostno skupino med 12 in 34 letom - namreč prek programa družbe, ki je kar šest let zapored dobila naziv medijske blagovne znamke z največjo vrednostjo (World's Most Valuable Media Brand), spoznava glasbene, modne in filmske smernice, ki jih vključuje v svoj življenjski slog.
Seveda se lahko priključimo gorečim protiglobalistom in kulturnim puristom ter 'bentimo' nad MTV-jem, ki vodi k poenotenju popularne kulture. A obenem je treba priznati, da je tudi MTV sam bil in je še vedno generator novih glasbenih slogov; ustanavljanje regionalnih programskih središč pa priložnost za predstavitev širšemu občinstvu ponuja tudi izvajalcem, ki bi sicer le stežka prodrli na mednarodno sceno.
Televizija ne bo nikoli več, kot je bila
MTV se je hitro uveljavil tudi kot 'gojilnica' novih televizijskih žanrov. Resničnostni šovi (prvi je bil Real World), nepozabna oddaja britanskega humorista Raya Cokesa, MTV Most Wanted ,in 'trapaste' oddaje, v katerih ljudje delajo 'kretene' iz samih sebe (ta žanr je uvedla oddaja Jackass), so imeli izreden vpliv na sodobno televizijsko govorico, ki je opravila s starimi kovencijami, ki so zapovedovale vrhunsko omiko in uporabo izbranega jezika.
Madonna o imenu MTV
Bolj 'kritični umi' ob omenjanju MTV-ja vedno pomislijo tudi na 'narek videza'. Biti lep in všečen je za vse, ki si želijo uspeti na MTV-ju, postala skoraj enajsta božja zapoved. Koncertni odri so postali dosegljivi tudi tistim, ki jih je mati narava obdarila z betežnejšim glasom in nič kaj dobrim posluhom. Računalniki v studiu popravijo vsak 'defekt', in če mladec ali mladenka dobro obvlada obrazno in telesno mimiko ter če so mu starši zapustili še dobro telo, tudi uspeh s pomočjo MTV-ja morda ne izostane.
To dobro ve tudi Madonna, ki prostodušno priznava prispevek MTV-ja k vzponu njene glasbene kariere. O tem se je pripravljena celo šaliti: "Televizija Madonna (Madonna Television) je bila zelo pomembna za vzpon moje kariere. Nisem pa gotova, zakaj so ime skrajšali v MTV. Kakor koli, najini karieri sta se začeli istočasno. Podpora MTV-ja mi je dovoljevala in mi še dovoljuje, da svojo vizijo delim s svetom."
Bono se ne spreneveda
Vpliva MTV-ja na njegovo kariero oziroma na kariero njegove skupine pa ne zanika niti tako 'resen' glasbenik, kot je Bono. Pevec skupine U2 je tako dejal, da bi imeli U2 bistveno več težav na poti do uspeha, če ne bi bilo MTV-ja, ki je dal njihovi glasbi prostor za izražanje.
Pa vendar je MTV poskrbel tudi za ohranjanje kakovostne glasbe. Z vpeljavo serije oddaj Unplugged, v katerih so znani glasbeniki svoje pesmi izvajali v akustični različici, so se mladi kar naenkrat nehali zmrdovati nad akustiko. Elektrika ni bila več zapoved.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje