Simon Rattle bi se rad v Londonu posvetil predvsem modernim in sodobnim skladateljem, obenem pa želi še naprej raziskovati britansko glasbo, ki jo vidi kot "zlato jamo", je zbranim novinarjem v torek povedal na tiskovni konferenci. Pozval je tudi h gradnji nove koncertne dvorane v britanski prestolnici.
Nastop mesta šefa dirigenta Londonskega simfoničnega orkestra bo Rattle, ki bo do leta 2018 obenem vodil še Berlinske filharmonike, jeseni proslavil z desetdnevnim nizom koncertov.
Na koncertih, ki se bodo zvrstili med 14. in 24. septembrom, bo zvenela predvsem glasba britanskih skladateljev, kot so Harrison Birtwistle, Thomas Ades, Michael Tippett in Oliver Knussen.
Filharmoniki v Turbine Hall
Vrhunec Rattlove prve londonske sezone bo uprizoritev dela Gruppen, ki ga je nemški modernist Karlheinz Stockhausen napisal za 120 glasbenikov, razdeljenih v tri orkestre. "Skupine" bodo uprizorili v monumentalni dvorani Turbine, ki je del londonske galerije Tate.
"Upam, da bo londonska sezona kot nekakšen tapas bar vseh idej, ki jih imam v mislih", pravi Rattle.
Na čelu dveh orkestrov hkrati
Bo pa njegova prva sezona v Londonu dolga vsega skupaj le devet tednov. "Trenutno počnem nekaj norega, za kar sem dejal, da ne bom nikoli počel - sočasno vodim dva orkestra," je dejal Rattle, ki bo v četrtek dopolnil 62 let. Možak velja za eno največjih zvezd v svetu klasične glasbe.
London krvavo potrebuje novo koncertno dvorano
Rattle je pozval tudi h gradnji novega koncertnega prizorišča v Londonu, ki bi mesto zavihtelo na pomembnejši položaj na mednarodnem glasbenem prizorišču. Izrazil je svojo podporo 280 milijonov funtov vrednemu projektu centra glasbe, ki bi bil opremljen za digitalno dobo. Projekt vključuje tudi gradnjo nove dvorane na sedanji lokaciji Muzeja mesta London, ta bi se preselil na bližnjo lokacijo, dvorana pa bi postala novi dom Londonskega simfoničnega orkestra.
Koncertna dvorana v Centru Barbican, kjer Londonski simfonični orkester domuje zdaj, po njegovih besedah omogoča le 80-odstotno izvedbo programa, ki bi ga rad izvedel z orkestrom. "Očitno je bil oder zasnovan za določeno velikost orkestra, a ne za zelo velik orkester, in zagotovo je bil zgrajen brez misli na zbor," je bil oster dirigent. "Včasih potrebuješ prostor, da se zvok lahko razvije."
Projekt je sicer v zadnjih mesecih naletel na številne ovire, tudi glede financiranja. Vlada se je namreč odločila, da iz načrtov za novo koncertno prizorišče umakne javna sredstva.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje