Konec leta 2023 je Akademija za glasbo v Ljubljani organizirala znanstveni simpozij na temo inkluzije oz. umetnosti vključevanja in združevanja skozi glasbo. Inkluzivna vzgoja in izobraževanje temeljita na prepričanju, da imajo otroci različne potrebe, sposobnosti, ambicije, pomanjkljivosti in pričakovanja, šole pa morajo te razlike upoštevati in zagotoviti, da bodo imeli vsi učenci enake možnosti za izobraževanje.
Glavna organizatorka simpozija je bila dr. Katarina Habe, ki bo tudi spregovorila v oddaji o avtizmu in možnostih vključevanja otrok s posebnimi potrebami v glasbene šole.
Ob njej bodo na to temo govorili še dr. Irena Lesar s Pedagoške fakultete v Ljubljani, dr. Andreja Marčun Kompan iz GŠ-ja Domžale, Nuša Piber iz Glasbenega centra DO RE MI, mentorji in učenci iz GŠ-ja Dragotin Kette v Novem mestu.
Obiskali smo tudi družino Volasko, ki je dober primer, kako lahko glasbeno ozaveščeni starši izvrstno pomagajo svojemu otroku pri odkrivanju njegovih zmožnosti in usmerjanju v pravo smer. Mark Volasko je glasbeno nadarjen, nastopa suvereno in prepričljivo, igra več glasbil ter si s pomočjo staršev prizadeva odpraviti svoje pomanjkljivosti.
V okviru simpozija o inkluziji smo lahko poleg zanimivih diskusij prisluhnili tudi muziciranju otrok s posebnimi potrebami skupaj z mentorji v Betettovi dvorani palače Kazina, kjer že nekaj časa domuje Akademija za glasbo. Nastopajoči so predstavljali kombinacijo nadarjenosti, sproščenosti in neverjetne energije, izvrstno so kompenzirali svoje primanjkljaje na drugih področjih z glasbo. Njihova muzikalnost, spontanost in želja po tem, da svoje glasbene sposobnosti predstavijo občinstvu, so očarali vsakogar, navdušenje učiteljev in mentorjev je bilo nepopisno.
Gotovo ste že slišali za 44-letnega angleškega avtističnega pianista Dereka Paravicinija, ki je tudi slep, a to ga ne ovira, da ne bi že v otroštvu vzljubil klavirja, na katerega zaigra, kar koli sliši – od klasike do lahkotnejših zvrsti, njegov vzdevek je človeški iPod, že več let polni koncertne dvorane po vsem svetu. Njegovo nadarjenost je že zgodaj opazil prof. Adam Ockelford, ki ga je kmalu začel usmerjati v pravilno držo prstov na klaviaturi. Leta 2010 je Derek v spremstvu svojega profesorja gostoval na 2. festivalu avtizma v Cankarjevem domu.
Na tem festivalu ga je prvič slišala glasbena pedagoginja Nuša Piber, ki se je pozneje odločila za obiskovanje predavanj pri prof. Adamu Ockelfordu v Londonu. Pridobila si je številne izkušnje in na Bledu ustanovila zasebni glasbeni center DO RE MI, kjer po metodi Edgarja Willemsa poučujejo med drugim tudi avtistične otroke, ki kažejo glasbeno nadarjenost.
Razvitost vsake družbe merimo po tem, kolikor pomoči in podpore nudi ranljivim skupinam svojih državljanov. Prihodnost mladostnikov s posebnimi potrebami je gotovo v okolju, ki ne izključuje, ampak sprejema raznolikost in spodbuja vse tisto, kar je latentno v vsakem posamezniku, velikokrat je to umetniška ustvarjalnost, glasba pri tem lahko odigra ključno vlogo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje