Operna pevka Angel Blue je na svojem profilu na družbenem omrežju objavila zapis, v katerem je napovedala, da v tem mesecu zapušča zasedbo, ki bo v prihodnjih dneh izvedla opero Traviata v Areni di Verona.
Aida, kot jo je na oder postavil Zeffirelli
Na istem odru so namreč pred kratkim postavili Aido, torej še eno opero Giuseppeja Verdija, v kateri pa so nastopali tudi izvajalci s potemnjenimi obličji. Aida, ki so jo izvedli, sicer temelji na uprizoritvi te operne klasike iz leta 2002, ki jo je takrat podpisal znameniti italijanski režiser Franco Zeffirelli (1923–2019), pri čemer je na oder postavil tudi izvajalce s potemnjenimi obrazi.
Leta 1983 v Los Angelesu rojena Angel Blue je uporabo tovrstnih gledaliških praks označila predvsem za "arhaično" ter "žaljivo, ponižujočo in naravnost rasistično". Pevka je svoj zapis objavila v četrtek, a je na spletni strani prizorišča tudi danes še zmeraj navedena v pevski zasedbi Traviate, s katero naj bi v vlogi Violette nastopila 22. in 30. julija. Iz Arene di Verona so po pisanju Associated Pressa (AP) sporočili, da upajo, da bo sopranistka sprejela povabilo za srečanje z njihovimi predstavniki Arene, in sicer v "dialogu" o tem vprašanju. V petkovi izjavi za javnost so zapisali še, da nimajo "nikakršnega razloga ali namena, da bi užalili in vznemirili občutljivost kogar koli."
"To je žaljivo, ponižujoče in naravnost rasistično."
Ameriške organizacije za državljanske pravice že desetletja javno obsojajo prakso, pri kateri svetlopolti izvajalci nastopajo s potemnjenimi obrazi, saj opominjajo, da ta razčlovečuje temnopolte črnce z uvajanjem in krepitvijo rasnih stereotipov.
Sopranistka je med drugim zapisala: "Naj bom popolnoma jasna: uporaba potemnjenega obraza v kakršnih koli okoliščinah, umetniških ali drugih, je globoko zgrešena praksa, ki temelji na arhaičnih gledaliških tradicijah, ki nimajo mesta v sodobni družbi. To je žaljivo, ponižujoče in naravnost rasistično." Dodala je, da se ne bi mogla "čiste vesti povezati z institucijo, ki nadaljuje to prakso".
V Veroni proti hranjenju kulture nasprotij, ki jo zavračajo
V izjavi prizorišča pa piše, da se je "Angel Blue zavestno zavezala, da bo pela v Areni", čeprav so "značilnosti" Zeffirellijeve uprizoritve iz leta 2002 "dobro znane". Ob tem je v zapisu poudarjeno upanje, da bo njen protest privedel do izboljšanja razumevanja med kulturami in izobrazil italijansko občinstvo. "Vsaka država ima različne korenine, njihove kulturne in družbene strukture pa so se razvile po različnih zgodovinskih in kulturnih poteh," je zapisano v izjavi fundacije Arena di Verona.
"Skupna prepričanja so bila pogosto dosežena šele po letih dialoga in medsebojnega razumevanja," še piše v izjavi, ki poudarja dialog, "v prizadevanju za razumevanje stališča drugih, glede na zavestno prevzete umetniške obveznosti. Nasprotovanja, sodbe, označevanje, pomanjkanje dialoga zgolj hranijo kulturo nasprotij, ki jo v celoti zavračamo," so še zapisali v izjavi in pozvali k sodelovanju, "da bi se izognili delitvam".
Pred leti protest svetlopolte pevke v Veroni
Ne gre za prvi primer, da je uporaba potemnitvenega ličila v uprizoritvi Aide v areni v Veroni sprožila protest sopranistke. Leta 2019 je svetlopolta operna pevka Tamara Wilson, protestirala proti temu, da bi na oder stopila s potemnjenim obrazom za vlogo naslovne junakinje Etiopijke v operi v Areni.
Takrat je zapisala na svojem profilu na Instagramu, ki je zdaj izbrisan, da po premierni uprizoritvi ne bo več privolila v potemnitev obraz. Pozneje je objavila, da je na naslednji izvedbi bila na odru z nekoliko svetlejšo potemnitvijo, kar je označila za "dobljeno bitko, ne pa še vojne". Pred tretjo izvedbo pa je zbolela, piše na spletni strani veronskega časopisa La Arena.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje