Benjamin Schmid, Dunajčan, rojen leta 1968, je študiral v Salzburgu, na Dunaju in na Inštitutu Curtis v Philadelphii. Njegovo glasbeno pot zaznamuje neprestano širjenje repertoarja, Schmid namreč igra vse najpomembnejše violinske koncerte, hkrati posebno pozornost posveča delom avstrijskih skladateljev, kot so Berg, Hartman, Korngold, Kreisler, Mozart, Schönberg in Webern. Foto: Cankarjev dom
Benjamin Schmid, Dunajčan, rojen leta 1968, je študiral v Salzburgu, na Dunaju in na Inštitutu Curtis v Philadelphii. Njegovo glasbeno pot zaznamuje neprestano širjenje repertoarja, Schmid namreč igra vse najpomembnejše violinske koncerte, hkrati posebno pozornost posveča delom avstrijskih skladateljev, kot so Berg, Hartman, Korngold, Kreisler, Mozart, Schönberg in Webern. Foto: Cankarjev dom
Dmitrij Šostakovič
Štiristavčna Šostakovičeva Simfonija št. 15 v A-duru, op. 141, iz leta 1971 se zdi polna nasprotij. Velik kontrast se kaže med mladostno energijo in varljivo brezskrbnostjo prvega in tretjega stavka ter tragično močjo drugega in zadnjega, ki sta tudi občutno daljša. Foto: RTV SLO

V središču 4. koncerta Srebrnega abonmaja v Dvorani Slovenske filharmonije je bila Šostakovičeva Petnajsta simfonija. Oder so zavzeli Benjamin Schmid na violini, Clemens Hagen na violončelu, Dejan Lazić na klavirju ter Martin Grubinger in Leonhard Schmidinger na tolkalih.

Šostakovič v priredbi Viktorja Derevianka
Skladbe ruskega mojstra Šostakoviča so navdihnile kar nekaj transkripcij, med katerimi je Dereviankova ekstravagantna obdelava skladateljeve zadnje simfonije za dva tolkalca in klavirski trio zelo znana, so zapisali na spletni strani Cankarjevega doma. Na sporedu je bil še Beethovnov Trio za violino, violončelo in klavir v B-duru, op. 97, Nadvojvoda, ki jo je imel tudi skladatelj sam za eno svojih najboljših stvaritev.

Namesto Dormana Piazzolla
Namesto napovedanega dela Avnerja Dormana Začimbe, parfumi, strupi! sta tolkalca na spored uvrstila Tango št. 3 iz Tango Suite Astorja Piazzolle v priredbi Martina Grubingerja. Delo je skladatelj izvorno napisal za kitarski duo. Grubinger, ki je pred nekaj leti navdušil na recitalu, si je tolkalno sekcijo delil z nekdanjim pedagogom Leonhardom Schmidingerjem.

Lazića na naših odrih poznamo kot prepričljivega solista in komornega partnerja. Izzivalen glasbenik je tudi vodilni avstrijski violinist Schmid, ki v svojem letnem urniku redno zagotovi obdobje za komorne in džezovske projekte. Med njegovimi rednimi partnerji je Salzburžan Clemens Hagen, stari znanec našega občinstva, saj je večkrat nastopil v naših simfoničnih abonmajih in srebrnem ciklu.