Foto: Jana Jocif
Foto: Jana Jocif

Svetovno znani ansambel za srednjeveško glasbo Sequentia, ki ga vodi Benjamin Bagby in v katerem sodeluje tudi slovenska mezzosopranistka Jasmina Črnčič, je izvajal apokaliptične pesmi iz nemških samostanov od 9. do 11. stoletja.

Na sporedu so bili odlomki iz starovisokonemške pesnitve Muspilli, prerokbe eritrejske sibile, verzi alzaškega meniha Otfrida, latinske sekvence iz frankovske tradicije in bajanje vidke iz staroislandskega epa Edda. Na koncertu so zazvenele germanske harfe po izvirnikih iz sedmega stoletja, kopija harfe iz enajstega stoletja, kopije srednjeveških prečnih flavt, flavte iz kosti in druga pihala.

Foto: Jana Jocif
Foto: Jana Jocif

Podobe konca časa in poslednje sodbe pripravljajo na poslednjo sodbo, svarijo in tolažijo. Začnejo se uveljavljati v umetnosti srednjega veka in se zgostijo v 10. in 11. stoletju. Naslanjajo se predvsem na Razodetje Janeza Evangelista, a so včasih presenetljivo podobne poganskim germanskim opisom uničenja sveta v Ragnarokku, poslednji bitki bogov, kot sta Odin in Thor, z njihovimi smrtnimi sovražniki, velikani.

V tej skrivnostni tradiciji, ki jo prežema občutek sanjskega, najdemo opis nebes, a je ta povezan s takratnim brutalnim svetom. Kljub temu so tu obljuba življenja po smrti, konec trpljenja in revščine, vse do "nebeške domovine".

Odlomek iz prerokb eritrejske sibile, ki so jih peli v akvitanskih samostanih med liturgijo pokola nedolžnih otrok

"Slišati bo škripanje zob in najstrašnejši jok. Doline se bodo vzdignile, hribi se bodo zravnali in končalo se bo vse človeško početje. Gore bodo potonile v polja in morja. Konec bo z zemljo in z vsem, kar je na njej. Vsi izviri, potoki in reke bodo vreli v ognju. Zemeljski vladarji bodo sojeni pred Bogom."


Ansambel Sequentia: Pesmi in videnja o koncu sveta