Na festivalu Love Music Hate Racism Carnival se je zbrala pretežno zabave željna mladina. Vzdušja stremljenja k političnim in družbenim spremembam ni bilo zaznati. Foto: EPA
Na festivalu Love Music Hate Racism Carnival se je zbrala pretežno zabave željna mladina. Vzdušja stremljenja k političnim in družbenim spremembam ni bilo zaznati. Foto: EPA
Ken Livingstone
Koncert je navdušeno pozdravil tudi Ken Livingstone, londonski župan, torej župan mesta, v katerem se govori kar okoli 350 jezikov in je zato pravo prizorišče koncerta proti rasizmu. Foto: EPA

Nekdanji basist skupine The Clash, ki ji je na koncertu v organizaciji pobude Rock Against Racism in Anti-Nazi League pripadla pravica nastopiti v zadnjem dejanju, je namreč zadnji aprilski konec tedna na festivalu Love Music Hate Racism Carnival nastopil skupaj s skupino Damona Albarna The Good, the Bad and the Queen. V Victoria Parku v Londonu se je zbrao več deset tisoč ljudi, ki so med drugim prisluhnili še skupinam Hard-Fi in Helsinki. Helsinki? Ime vam verjetno ni preveč znano, zato naj pojasnimo, da gre za skupino Drewa McConnella, basista skupine Babyshambles, ki je nastopila po sili razmer.
Po prvotnem načrtu naj bi namreč ravno Babyshambles nastopili kot eden vrhuncev glasbenega srečanja, katerega je 'požegnal' tudi londonski župan Ken Livingston. A se (spet) ni izšlo. Babyshambles so bili namreč zaradi ponovnega postanka Peta Dohertyja onemogočeni in s svojim projektom je vskočil McConnell.
Preč s politično postanim glamrockom!
Koncert je bil opozorilo, da rasizem ostaja eden ključnih problemov sodobne britanske družbe. Tako velik je, kot je bil pred tridesetimi leti, ko je politizacija glasbe z uveljavitvijo punka po letih politično anemičnega glamrocka, začetnega metala in megalomaskega stadionskega rocka dosegla vrhunec. Vrhunec je dosegla ravno s skupino The Clash, ob kateri so spomladi 1978 nastopile še skupine Buzzcocks, Steel Pulse, X-Ray Spex, The Ruts, Sham 69, Generation X in the Tom Robinson Band.
Fašistična pobuda Davida Bowieja
Celotno akcijo, katera odmeva še zdaj (oziroma ponovno), sta pravzaprav nevede zagnala Eric Clapton in David Bowie. Kampanja Rock Against Racism je namreč v veliki meri nastala kot odziv na rasistične komentarje omenjenih dveh zvezdnikov. Bowie je v nekem intervjuju izjavil, da je Britanija zrela za fašističnega voditelja; pozneje je sicer pojasnjeval, da je bila izjava vzeta iz konteksta, a negativni vtis je ostal. Seveda ni bilo nič manj pomembno, da je bil to zares čas stopnjevanega rasizma, ki se je odrazil v hudih cestnih spopadih med mladimi Britanci in v splošne vzdušju napetosti, v občutku, da bo ravnokar nekaj eksplodiralo.
Ta občutek je do neke mere prisoten tudi danes. Vendar pa se ljudje nanj odzivajo drugače. Razlika je bila očitna tudi na koncertu Love Music Hate Racism Carnival. Drugače kot na nizu koncertov pred tremi desetletji, kjer se je zares zdelo, da so ljudje pripravljeni na boj za družbene in politične spremembe, je tokratni koncert večina razumela le kot priložnost za zabavo. Komentar ni potreben. Vsak naj si oblikuje svoje mnenje. Še pred tem pa si lahko ogleda nekaj utrinkov s koncerta in z dogodka pred 30 leti.








Niz koncertov Rock Against Racism (najznamenitejši je bil koncert spomladi leta 1978) je pritegnil izredno raznoliko občinstvo, kateremu pa je bilo skupno prepričanje, da je rasizem treba izkoreniniti.
Glavni zvezdniki dogodka pred tridesetimi leti so bili The Clash, ki so tako ali tako veljali za največje 'politike' med takrat dejavnimi glasbeniki. Pravzaprav je ta sloves užival predvsem Joe Strummer, medtem ko so bili ostali člani skupine manj zgovorni.
Morda je res veljal za bolj tihega člana Clashev. Kljub temu pa je Paul Simonon vedno podpiral politična prizadevanja Joeja Strummerja. To je nenazadnje dokazal tudi pred nekaj dnevi, ko je na 'ponovitvi' dogodka Rock Against Racism nastopil skupaj z zasedbo the Good, the Bad and the Queen. Foto: EPA
Damonu Albarnu ni treba posebej dokazovati, da se k nastopu na koncertu Love Music Hate Racism ni priglasil le zato, da bi si kot politično korektni glasbenik pridobil nove oboževalce. Njegovi številni projekti z afriškimi glasbeniki sami po sebi govorijo o tem, da Albarn nikakor nima slabega mnenja o pripadnikih drugih ras in kultur. Foto: EPA
Ker je Pete Doherty na prisilnem postanku v zaporu, je basist skupine Babyshambles Drew McConnell stvari vzel v svoje roke in luknjo v programu, ki je nastala zaradi odpovedi nastopa skupine Babyshambles, zapolnil tako, da se je na odru prikazal s svojo drugo skupino Helsinki. Foto: EPA
Kot eden od tistih, ki so sooblikovali koncert leta 1978, se je na odru pokazal tudi Jerry Dammers, pevec tedaj priljubljene skaskupine The Specials. Foto: EPA
Dennis Bovell, z dolgo kariero londonskega reggae-glasbenika, bi znal dosti povedati o odnosu Britancev do temnopoltih. Foto: EPA