Umetniški razvoj leta 1953 v Tokiu rojene Ikue Mori sega od sodobnih do električnih bobnov in uporabe računalnika. Med drugim jo je mogoče slišati na več kot petdesetih Zornovih delih in v skoraj vseh njegovih večjih zasedbah.
Selitev v New York v ustvarjalnih 70. letih
Morijeva se je leta 1977 preselila v New York, kjer je začela ustvarjati s sodobnimi bobni. Kmalu je postala članica zasedbe DNA z Artom Lindsayjem in Timom Wrightom. Zasedbe DNA se drži kultni status, ob čemer velja, da je ustvarila novo blagovno znamko radikalnih ritmov in disonantnih zvokov, ki so za vedno spremenili obraz rokovske glasbe.
V 80. letih preteklega stoletja je Ikue Mori začela uporabljati elektronske bobne v kontekstu improvizirane glasbe, v desetletju, ki je sledilo, pa je sodelovala s številnimi improvizatorji po ZDA, Evropi in Aziji, hkrati pa je še vedno producirala in snemala lastno glasbo. S prelomom tisočletja je Morijeva začela uporabljati prenosni računalnik, da bi razširila svojo izraznost zvoka.
Vizionarka z minimalističnim slogom
Njen lanski samostojni nastop na najvidnejšem ameriškem festivalu Big Ears v Knoxvillu je osupnil staro in mlado ter jo postavil na piedestal v konkurenci največjih imen današnje glasbene scene. In kot so še zapisali v Cankarjevem domu, danes velja za vizionarko, ki ji v minimalističnem slogu uspe oblikovati najbolj presenetljiva glasbena soočenja s koncertnim občinstvom.
Ikue Mori bo s svojim avdiovizualnim šovom Pomegranate seeds nastopila drevi ob 20. uri v Klubu CD.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje