Karmen Kamenšek tudi v prihodnje čakajo novi izzivi. Postala bo stalna dirigentka Hamburške državne opere, debitirala bo v Narodni operi v Bordeauxu, hkrati pa bo opravljala naloge umetniškega vodje Opere in baleta ter Simfoničnega orkestra SNG Maribor. Foto:
Karmen Kamenšek tudi v prihodnje čakajo novi izzivi. Postala bo stalna dirigentka Hamburške državne opere, debitirala bo v Narodni operi v Bordeauxu, hkrati pa bo opravljala naloge umetniškega vodje Opere in baleta ter Simfoničnega orkestra SNG Maribor. Foto:
Simfoniki SNG Maribor
Mariborski simfoniki skupaj z dirigentko Karen Kamenšek tudi tokrat prirejajo že tradicionalni Božično-novoletni koncert. Foto: SNG Maribor

Koncert se je zgodil v Veliki dvorani SNG Maribor, mariborske simfonike pa je vodila šefinja dirigentka orkestra in umetniški vodja Opere in baleta Karen Kamenšek. Za praznični čas je z glasbeniki pripravila pester spored, ki je ljubitelje klasične glasbe razveselil tako s priljubljenimi deli Johanna Straussa mlajšega, igrivimi skladateljskimi domislicami ameriškega skladatelja Leroya Andersona ter vročekrvnimi španskimi in latinskoameriškimi ritmi.

Od valčkov k prekipevajočim španskim ritmom
Iz zlate dobe dunajskega valčka in polke so simfoniki poleg uverture k opereti Cigan baron in polk Vlak užitka, Pizzicato ter Na lovu Johanna Straussa mlajšega, odigrali še valček Prihaja gospod! iz operete Der Schätzmeister Straussovega najresnejšega tekmeca Carla Michaela Ziehrerja. Drugi del koncerta je zvenel v prekipevajočih španskih in latinskoameriških ritmih z Bizetovo Farandolo iz scenske glasbe k igri Arležanka, Bakanalami iz opere Samson in Dalila francoskega skladatelja Camille Saint-Saënsa in suita iz baleta Estancia op. 8 brazilskega skladatelja Alberta Evarista Ginastere.

Za konec Mauricov Bolero
Poleg dobro znanih del so simfoniki odigrali tudi nekatere novejše glasbene stvaritve. Na lahkotne skladbe za orkester Sankanje, Mačka pleše valček, Sprint ameriškega skladatelja Leroya Andersona so Američani tako ponosni, kot Avstrijci na valčke družine Strauss. Koncert se je končal z znamenitim Bolerom Maurica Ravela.

Dirigentka Karen Kamenšek
Karen Kamenšek se je kot novi vodja Opere in baleta mariborski hiši pridružila letos. Kamenškova je sicer ameriška dirigentka slovenskega rodu. Šolala se je na Univerzi Indiana in debitirala kot dirigentka v New Yorku leta 1992. V Evropi je prvič stopila pred orkester leta 1993 na festivalu Jeunesse Musicale v Weikersheimu, odtlej pa gostuje na številnih mednarodnih festivalih, pri različnih orkestrih in opernih produkcijah.