Nicolai in Ikeda sta s projektom cyclo. že desetletje na samem čelu futurističnega raziskovanja novih sinergijskih povezav med zvokom in sliko, Kino Šiška pa je bil izbran kot eno redkih evropskih prizorišč, kjer bo nova faza te vrhunske avdio-vizualne mojstrovine predstavljena tudi v živo jutri ob 21.00.
Neposredni prevod zvočnega v vizualno
Cyclo. je transdisciplinarni futuristični projekt, pri katerem se avtorja osredotočata na neposredni prevod zvočnega materiala v vizualnega. Projekt je aktiven od leta 1999, leto dni pozneje pa je izšel prvi album z istoimenskim naslovom. Umetnika razvijata podatkovno bazo zvokov, skrbno produciranih zato, da sprožajo posebne vizualne učinke, medtem ko jih v realnem času analizirata s tehnološko opremo, ki se jo sicer uporablja v procesu "masteringa" vinilnih plošč.
Nicolai in Ikeda presegata standardno dinamiko avdio-vizualnega odnosa, kjer podoba učinkuje zgolj kot funkcionalna spremljava zvoka. Čeprav gre v osnovi za 2D-podobe, pa proces že predstavlja 3D-možnosti. Strukturalna kompleksnost teh vizualno posnetih oblik, ustvarjenih in analiziranih iz perskektive posebnih zvočno-snemalnih postopkov, ima bogat potencial za arhitekte, dizajnerje in inženirje, da jim pomaga najti izhodiščne točke za strukturalna branja.
Nemško-japonska naveza
Vodilni japonski elektronski skladatelj/umetnik Ryoji Ikeda se od leta 1995 intenzivno udejstvuje s koncerti, instalacijami in posnetki, v katerih povezuje zvok, akustiko in prefinjeno podobje. Ugled si je pridobil kot eden redkih mednarodnih umetnikov, ki prepričljivo deluje tako v vizualnih kot zvočnih medijih. Njegov opus v nastajanju – datamatika – je dolgoročni program gibljivih slik, kiparskih, zvočnih in novomedijskih del, v okviru katerega s pomočjo podatkov v vlogi teme in materiala preučuje načine, v katerih se abstrahirani pogled na realnost uporablja za kodirarnje, razumevanje in nadzorovanje sveta.
Carsten Nicolai pa pripada generaciji umetnikov, ki se s svojimi deli osredotočajo na prehodno območje med umetnostjo in znanostjo. S tem ko Nicolai znanstvene pojave, kot so zvočne in svetlobne frekvence, poskuša narediti zaznavne tako očem kot ušesom, si kot umetnik prizadeva preseči ločitve med človekovimi senzoričnimi zaznavami. Njegove instalacije temeljijo na minimalistični estetiki, ki je hkrati elegantna in zanimiva.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje