Ikeda je leta 2001 na festivalu Ars Electronica prejel nagrado golden Nica v kategoriji digitalne glasbe, leta 2003 pa je bil finalist v izboru za world technology award. V umetnikovih delih se ob njegovem raziskovanju zvoka kot občutja, ko razpira njegove fizične značilnosti, da bi razkril njegov odnos s človekovim dojemanjem, glasba, čas in prostor preoblikujejo z matematičnimi metodami. Foto: Kino Šiška
Ikeda je leta 2001 na festivalu Ars Electronica prejel nagrado golden Nica v kategoriji digitalne glasbe, leta 2003 pa je bil finalist v izboru za world technology award. V umetnikovih delih se ob njegovem raziskovanju zvoka kot občutja, ko razpira njegove fizične značilnosti, da bi razkril njegov odnos s človekovim dojemanjem, glasba, čas in prostor preoblikujejo z matematičnimi metodami. Foto: Kino Šiška
Carsten Nicolai alias Alva Noto, cyclo.
Carsten Nicolai je z zvokom vrsto let eksperimentiral pod psevdonimom noto, da bi ustvaril svoj lasten sistem znamenj ter akustičnih in vizualnih simbolov. Pod imenom alva noto tovrstne eksperimente izvaja na področju elektronske glasbe. Leta 2000 je na festivalu Ars Electronica prejel nagrado golden Nica. Foto: Kino Šiška

Nicolai in Ikeda sta s projektom cyclo. že desetletje na samem čelu futurističnega raziskovanja novih sinergijskih povezav med zvokom in sliko, Kino Šiška pa je bil izbran kot eno redkih evropskih prizorišč, kjer bo nova faza te vrhunske avdio-vizualne mojstrovine predstavljena tudi v živo jutri ob 21.00.

Neposredni prevod zvočnega v vizualno
Cyclo. je transdisciplinarni futuristični projekt, pri katerem se avtorja osredotočata na neposredni prevod zvočnega materiala v vizualnega. Projekt je aktiven od leta 1999, leto dni pozneje pa je izšel prvi album z istoimenskim naslovom. Umetnika razvijata podatkovno bazo zvokov, skrbno produciranih zato, da sprožajo posebne vizualne učinke, medtem ko jih v realnem času analizirata s tehnološko opremo, ki se jo sicer uporablja v procesu "masteringa" vinilnih plošč.

Nicolai in Ikeda presegata standardno dinamiko avdio-vizualnega odnosa, kjer podoba učinkuje zgolj kot funkcionalna spremljava zvoka. Čeprav gre v osnovi za 2D-podobe, pa proces že predstavlja 3D-možnosti. Strukturalna kompleksnost teh vizualno posnetih oblik, ustvarjenih in analiziranih iz perskektive posebnih zvočno-snemalnih postopkov, ima bogat potencial za arhitekte, dizajnerje in inženirje, da jim pomaga najti izhodiščne točke za strukturalna branja.

Nemško-japonska naveza
Vodilni japonski elektronski skladatelj/umetnik Ryoji Ikeda se od leta 1995 intenzivno udejstvuje s koncerti, instalacijami in posnetki, v katerih povezuje zvok, akustiko in prefinjeno podobje. Ugled si je pridobil kot eden redkih mednarodnih umetnikov, ki prepričljivo deluje tako v vizualnih kot zvočnih medijih. Njegov opus v nastajanju – datamatika – je dolgoročni program gibljivih slik, kiparskih, zvočnih in novomedijskih del, v okviru katerega s pomočjo podatkov v vlogi teme in materiala preučuje načine, v katerih se abstrahirani pogled na realnost uporablja za kodirarnje, razumevanje in nadzorovanje sveta.

Carsten Nicolai pa pripada generaciji umetnikov, ki se s svojimi deli osredotočajo na prehodno območje med umetnostjo in znanostjo. S tem ko Nicolai znanstvene pojave, kot so zvočne in svetlobne frekvence, poskuša narediti zaznavne tako očem kot ušesom, si kot umetnik prizadeva preseči ločitve med človekovimi senzoričnimi zaznavami. Njegove instalacije temeljijo na minimalistični estetiki, ki je hkrati elegantna in zanimiva.