King Crimson: In The Court Of The Crimson King (1969). Na naslovnici albuma je umetniško delo Barryja Godberha, ki je zaradi srčnega napada umrl le leto po izidu plošče. To je bila edina slika, ki jo je kdaj ustvaril. Član skupine Robert Fripp je o ovitku povedal: Če prekriješ smejoča se usta, oči razkrivajo neverjetno žalost, kar je odsev glasbe na albumu. Foto:
King Crimson: In The Court Of The Crimson King (1969). Na naslovnici albuma je umetniško delo Barryja Godberha, ki je zaradi srčnega napada umrl le leto po izidu plošče. To je bila edina slika, ki jo je kdaj ustvaril. Član skupine Robert Fripp je o ovitku povedal: Če prekriješ smejoča se usta, oči razkrivajo neverjetno žalost, kar je odsev glasbe na albumu. Foto:

Pri reviji NME, kjer pogosto sestavljajo "naj" lestvice albumov, izvajalcev, trenutkov v zgodovini rocka ..., so tokrat pripravili izbor 40 najlepših naslovnic albumov po izboru uredništva.
Nepozabne naslovnice, vklesane v spomin
Na ploščah so se znašle avtorske slike, grafike, fotografije (ki niso nujno nastale prav v kontekstu nastajanja albuma, a odlično povzemajo vsebino), stripovske podobe ... Nekatere resnično nepozabne: na primer Beatli na prehodu za pešce na londonski Abbey Road z istoimenskega albuma, Warholova banana na albumu The Velvet Underground And Nico, psihedelična podoba z Dark Side of the Moon artrockerjev Pink Floyd ...

Predstavljamo vam prvih deset iz omenjenega izbora, vabimo pa vas h komentiranju in podajanju vaših predlogov najlepših glasbenih naslovnic pod novico in na Mojem spletu.

A. K.

Tom Waits: The Heart Of Saturday Night (1974). Naslovnica oblikovalke Lyn Lascar izraža Waitsovo 'zdelano' podobo barske mušice, sicer pa je bil ovitek poklon albumu Franka Sinatre In The Wee Small Hours.
The Streets: Original Pirate Material (2002). Stanovanjski blok na naslovnici albuma je v resnici Kestrel House na londonski City Road, kot ga je neke noči v objektiv ujel nemško fotograf Rut Blees Luxemburg in fotografijo naslovil Towering Inferno. Podoba odseva 'naredi-si-sam' princip glasbe Mika Skinnerja, ki je album posnel v glavnem v svoji spalnici. Ni pa živel v takšnem bloku.
The Doors: Morrison Hotel (1970). Naslovnica petega albuma Doorsov je nastala v resničnem Morrison Hotelu v Los Angelesu. Potem ko so v hotelu odklonili avtorizacijo fotografije, se je skupina odločila za 'skrivni posnetek' z ulice.
Eels: Beautiful Freak (1996). Na debitantskem albumu skupine Eels sta se med drugim znašli uspešnici Susan's House in Novocaine For The Soul.
The Mars Volta: Frances The Mute (2005). Naslovnica je delo Storma Thorgersona, ki se je proslavil z ikoničnimi ovitki albumov artrockerjev Pink Floyd. Ta precej strašljiva podoba je predelava slike nadrealista Reneja Magritta iz leta 1928, Ljubimca.
Led Zeppelin: Led Zeppelin (1969). Črno-bela podoba gorečega Hindenburgovega zračnega plovila, ki se je pojavila na prvem studijskem izdelku Zeppelinov, je izbor Jimmyja Pagea, naslovnico pa je oblikoval George Hardie, h kateremu se je skupina še vrnila.
Cream: Wheels Of Fire (1968). Ta gosto poslikana naslovnica je delo avstralskega risarja stripov in popartista Martina Sharpa, kateremu je prinesla nagrado za oblikovanje.
Fleet Foxes: Fleet Foxes (2008). Samonaslovljeni debitantski album folkzasedbe Fleet Foxes ima na naslovnici sliko Pietra Bruegla starejšega iz leta 1559, Netherlandish Proverbs. Živahna arhaična podoba je odsev brezčasne pastoralne estetike skupine.
The Gutter Twins: Saturnalia (2008). Temačna podoba, ki jo je posnel fotograf Frank Relle, je odsev divje in temačne lirike skupine Grega Dullija in Marka Lanegana.