Foto:
Foto:
Simfonični orkester mesta Birmingham (City of Birmingham Symphony Orchestra)
Zavzemanje Edwarda Elgarja je bilo ključno za ustanovitev simfoničnega orkestra mesta Birmingham (City of Birmingham Symphony Orchestra). Foto: CBSO/Adrian Burrows
The Proms
Prav na vsaki izvedbi vsakoletnega londonskega festivala klasične glasbe The Proms lahko slišite dela Edwarda Elgarja.

To je mesto Master of the Queen's (King's) Music (Mojster kraljičine/kraljeve glasbe), od tistega, ki ga zaseda, pa se pričakuje, da bo znal pisati glasbo za posebne svečane priložnosti, ki se jih udeležuje kraljeva družina. Delovno mesto Master of Queen's Music pogosto primerjajo tudi z mestom Poet Laureat oziroma s tako imenovanim kraljevim pesnikom, ki podobno kot skladatelj organizatorje programa svečanih dogodkov "oskrbuje" s pesmimi.



Spomin na navezanost na Birmingham
Osrednji dogodek Elgarjevega leta bo potekal v Birminghamu, mestu, s katerim je bil Elgar zelo tesno povezan; med drugim je bil tudi profesor glasbe na tamkajšnji univerzi. Aprila bodo v birminghamski dvorani Symphony Hall izvedli koralno delo The Dream of Gerontius, ki ga je Elgar napisal posebej za festival Birmingham Triennial Music Festival in s katerim se je prebil med najbolj občudovane skladatelje svojega časa. Naslednji svečani koncert bo junija, ko bo nastopil birminghamski simfonični orkester (City of Birmingham Symphony Orchestra). Za zgodovino tega orkestra je bilo Elgarjevo delo ključnega pomena, saj je bil skladatelj eden izmed zagovornikov ustanovitve birminghamskih simfonikov.

Zanimiva usoda Elgarjevih maršev
Delo The Dream of Gerontius je Edward Elgar ustvaril leta 1900, že naslednje leto pa se je začelo stvarjenje niza petih maršev, ki so bili dokončani leta 1930 (štiri leta pred Elgarjevo smrtjo) in ki jih poznamo pod naslovom Pomp and Circumstance Marches. Najbolj slaven je prvi marš, katerega zgodovina je zelo zanimiva. Kompozicijo, ki sprva ni bila opremljena z besedilom, so nekoliko priredili že leta 1902, in sicer za potrebe kronanja novega kralja Edwarda VII. Po tem dogodku so besedilo prilagodili vsakoletnemu poletnemu nizu koncertov klasične glasbe, ki pod imenom The Proms poteka še danes. Marš je namreč postal tradicionalno obvezen del zadnjega dejanja osemtedenskega festivala, kasneje pa je postal celo britanska športna himna.

Predstavitev "novega" Elgarjevega dela
Na zadnji izvedbi festivala The Proms so predstavili tudi šesti in sedmi marš, ki ju je dokončal strokovnjak za delo Edwarda Elgarja Anthony Payne. Več kot 70 let po Elgarjevi smrti sta se tako v njegovem opusu znašli še dve kompoziciji.