Ob pianistični karieri se Američan Adam Neiman posveča tudi skladanju. Napisal je kar nekaj skladb za klavir, komorne ansamble in simfonične orkestre; lastna dela pogosto uvršča na sporede svojih koncertov. Redno nastopa tudi na recitalih po ZDA, Kanadi, Italiji, Franciji, Nemčiji in Japonski ter na uglednih festivalih - samo v letošnji sezoni so v njegovemu koledarju festivali v Seattlu, Manchestru, Los Angelesu, Santa Barbari, San Diegu ter Mednarodni festival Cervantinos v Mehiki. Foto: Pianistova spletna stran
Ob pianistični karieri se Američan Adam Neiman posveča tudi skladanju. Napisal je kar nekaj skladb za klavir, komorne ansamble in simfonične orkestre; lastna dela pogosto uvršča na sporede svojih koncertov. Redno nastopa tudi na recitalih po ZDA, Kanadi, Italiji, Franciji, Nemčiji in Japonski ter na uglednih festivalih - samo v letošnji sezoni so v njegovemu koledarju festivali v Seattlu, Manchestru, Los Angelesu, Santa Barbari, San Diegu ter Mednarodni festival Cervantinos v Mehiki. Foto: Pianistova spletna stran

Pod taktirko dirigenta Theodorja Guschlbauerja bo oba večera, vsakokrat ob 19.30, nastopil Orkester Slovenske filharmonije, kot solist pa se bo predstavil pianist Adam Neiman.

Klicanje pomladi s Schumannovo pomočjo
Robert Schumann
(1810-1856) je bil v prvem desetletju svojega delovanja avtor izključno klavirskih skladb. Schumann je v svojih samospevih, kakršen je recimo Pesnikova ljubezen, dosegel neverjetno povezanost glasbe in besede. Ustvarjalci iz obdobja romantike so imeli to za najvišji cilj umetnosti.

Schumanna sta pogosto privlačili konfrontiranje in povezovanje moškega in ženskega principa, kar se kaže v njegovi, sicer manj poznani, uverturi Herman in Doroteja - uvertura, op. 136, ki jo bodo zaigrali v samem začetku koncerta. Poleg omenjene pa bo v začetku mogoče prisluhniti tudi Simfoniji št. 1 v B-duru, op. 136, imenovani tudi Pomladna.

Utelešenje poljskega duha v glasbi
Frederic Chopin
(1810-1849) je Koncert za klavir in orkester v e-molu, op. 11 predstavil jeseni leta 1830 v Narodnem gledališču na svojem tretjem in hkrati zadnjem varšavskem koncertu. Omenjeni melodiji bodo nocoj prisluhnili tudi obiskovalci koncerta. "Pesnik klavirja", kot ga nekateri imenujejo, je imel prirojen občutek za melodijo. Pogosto je improviziral; njegova liričnost, prefinjena uporaba kromatike in ornamentacija so najbolje izrazile duha romantike. Svoje mojstrstvo je do popolnosti pokazal v manjših formah za klavir, v katerih je genialno sublimiral duha poljskega naroda.

Dunajčan Theodor Guschlbauer se bo v obeh večerih predstavil kot dirigent. V svoji karieri je sodeloval s številnimi svetovno znanimi orkestri, med katerimi so tudi Dunajski filharmoniki, Londonski simfonični orkester, Orkester Kraljeve filharmonije in številni drugi. V vlogi dirigenta je reden gost opernih hiš v Hamburgu, Kölnu, Münchnu, na Dunaju, v Ženevi, Bruslju, Lizboni in v Parizu.