Prvi večer Festivala Radovljica pripada skupini Die Singphoniker, ki deluje že skoraj trideset let in velja za vodilni ansambel, ki se intenzivno posveča tovrstnemu repertoarju. Ob spremljavi izvirnega zgodovinskega klavirja bodo izvedli raznolik spored pesmi na besedila Goetheja, Schillerja in drugih. Foto: Festival Radolvjica
Prvi večer Festivala Radovljica pripada skupini Die Singphoniker, ki deluje že skoraj trideset let in velja za vodilni ansambel, ki se intenzivno posveča tovrstnemu repertoarju. Ob spremljavi izvirnega zgodovinskega klavirja bodo izvedli raznolik spored pesmi na besedila Goetheja, Schillerja in drugih. Foto: Festival Radolvjica
Svetlana Makarovič
Lani je Svetlana Makarovič predstavila knjigo Saga o Hallgerd, v kateri je na svoj način povedala zgodbo o Njalu iz 13. stoletja. Pripoved o pokončni dolgolasi Hallgerd in njenem odnosu do nasilja in hinavščine je pisateljica pripravila tudi za odrsko interpretacijo z glasbo Milka Lazarja za klavikord. Foto: Festival Radovljica
Festival Radovljica
Na festival je tudi letos organiziran brezplačen avtobusni prevoz iz Ljubljane. Foto: Festival Radovljica

Festival, ki bo ponudil glasbo od srednjega veka do danes, je odprl nastop nemškega vokalnega ansambla s 30-letno tradicijo Die Singphoniker. Ansambel je ob spremljavi zgodovinskega klavirja izvedel večglasne pesmi za moške glasove Franza Schuberta.
Pravzaprav je festivalsko dogajanje konec preteklega tedna uvedla že srednjeveška tržnica starih slovenskih obrti in slavnostni dvig festivalske zastave, z nocojšnjim koncertom pa Radovljica tudi uradno nadaljuje že 29-letno tradicijo oživljanja stare glasbe.
Apokalipsa iz časa puritanske Anglije
V ponedeljek, 8. avgusta, bo sledil koncert francoske baročne glasbe v izvedbi slovenske solistke na kljunasti flavti Mateje Bajt in čembalista Egona Miajlovića. V torek bo nastopil tenorist in igralec Ian Honeyman, ki bo s svojim ansamblom Black Narcissus predstavil vizijo apokalipse iz časa puritanske Anglije.
Bacha, kot so ga igrali švedski ljudski godci
10. avgusta se bo mogoče udeležiti delavnice za solopevce, koncertni del dneva pa bo namenjen Gunnarju Idenstanu in violinistki Lisi Rydberg iz Švedske, ki bosta predstavila glasbo Johanna Sebastiana Bacha iz časa njenega nastanka, kot so jo igrali švedski ljudski godci.

Celoten program festivala najdete tukaj.

Eden izmed vrhuncev - Jameson Bowman
V programu festivala, ki bo potekal do 23. avgusta, po besedah umetniškega vodje Domna Marinčiča posebej izstopa nastop kontratenorista Jamesona Bowmana, ki je že več kot 40 let eden vodilnih svetovnih kontratenoristov. Nastopil bo 12. avgusta s pianistom Andrewom Plantom in angleško glasbo iz štirih stoletij. Pihala pa bodo zadonela 13. avgusta, ko se bo v Radovljico vrnil italijanski ansambel Zefiro z glasbo za pihalni sekstet avstrijskih in nemških mojstrov 18. stoletja.
Makarovičeva s Sago o Hallegerd
Modernejši glasbi bo namenjen 16. avgust, ko bosta nastopila Milko Lazar na klavikordu in Svetlana Makarovič in izvedla Sago o Hallegerd, preoblikovano islandsko Sago o Njalu iz 13. stoletja.
19. avgusta bo nastopil orglavec Yves Rechsteiner in tolkalec Henri-Charles Caget v baročni cerkvi v Veselovem z arijami in plesi iz oper Jean-Philippa Rameauja, ki velja za največjega francoskega opernega skladatelja 18. stoletja.
V glasbeno potovanje s Cipra v Aragonijo v 15. stoletju se bo mogoče vživeti 20. avgusta, v cerkvi v Radovljici uprizoril španski ansambel Canto Coronato. Festival v Radovljici bo sklenila krvave zgodbe o renskem zlatu iz staroislandskega epa Edda, ki je najstarejši ohranjeni zapis zgodbe o pohlepu in maščevanju, v izvedbi francoskega ansambla Sequentia.
Večini koncertov bo mogoče prisluhniti v baročni dvorani Radovljiške graščine, dva od desetih koncertov bosta v cerkvi Marijinega oznanjenja v Velesovem in v radovljiški cerkvi sv. Petra.