Igor Samobor si je vse od začetka ravnateljevanja predstavljal, da na odru Drame potekajo tudi glasbeni večeri. Pravi, da ambient kar kliče po intimnem glasbenem dogajanju. Darja Groznik je izpostavila, da je za festival vsako leto več zanimanja, kar utrjuje poslanstvo Radia Slovenija pri spodbujanju glasbene ustvarjalnosti slovenskih avtorjev. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Igor Samobor si je vse od začetka ravnateljevanja predstavljal, da na odru Drame potekajo tudi glasbeni večeri. Pravi, da ambient kar kliče po intimnem glasbenem dogajanju. Darja Groznik je izpostavila, da je za festival vsako leto več zanimanja, kar utrjuje poslanstvo Radia Slovenija pri spodbujanju glasbene ustvarjalnosti slovenskih avtorjev. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Primož Vitez, Igor Samobor, Drama Akustika
Primož Vitez je povedal, da z velikim veseljem posluša Igorja Samoborja, ko govori o Drami kot družabnem in družbenem srečevališču. "Tu bo šlo za slovensko prelomnico," meni. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Kot je povedal Rudi Pančur, je posebnost javnega razpisa za avtorje in izvajalce, da se lahko prijavijo avtorji skladbe v celoti ali pa samo avtorji besedil. Letos se je na razpis prijavilo 57 avtorjev in izvajalcev, strokovna komisija pa je med prijavljenimi izbrala 12 skladb. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Primož Vitez, Igor Samobor, Darja Groznik, Rudi Pančur, Drama Akustika
Festival slovenskega šansona 2013 bo v nedeljo, 10. novembra, potekal na velikem odru ljubljanske Drame. Večer, za katerega je pripravo scenarija in režijo prevzel Metod Pevec, bosta povezovala Polona Juh in Saša Tabaković. Dvanajstim šansonom boste lahko prisluhnili tudi v neposrednem prenosu na 1. programu Radia Slovenija, Radiu Maribor in Radiu Koper ali od 21.15 dalje na 1. programu Televizije Slovenija. Foto: MMC/Miloš Ojdanić

Festival slovenskega šansona pripravlja 1. program Radia Slovenija, projekt pa vodi urednik uredništva za glasbo Rudi Pančur. Javni razpis za avtorje in izvajalce pripravijo na začetku poletja, posebnost razpisa pa je, da se lahko prijavijo avtorji skladbe v celoti ali pa samo avtorji besedil. Kot je povedal Pančur, se je letos na razpis prijavilo 57 avtorjev in izvajalcev, strokovna komisija pa je med prijavljenimi izbrala 12 skladb. Scenarij in odrsko režijo festivala, ki bo letos potekal na velikem odru SNG-ja Drama Ljubljana, pripravlja Metod Pevec, večer vokalno-instrumentalne glasbe pa bosta povezovala igralca ljubljanske Drame, Polona Juh in Saša Tabaković.
Dvanajst izbranih skladb
Neposrednemu prenosu boste v nedeljo, 10. novembra, ob 20. uri lahko prisluhnili tudi na 1. programu Radia Slovenija, Radiu Maribor in Radiu Koper, na 1. programu Televizije Slovenija pa bo posnetek predvajan isti dan ob 21.15. Šansone bodo zapeli Ajda Stina Turek (Kostanjev drevored), Batista Cadillac (Barbara), Jerneja in Bor (Pleševa), Selecto (Kavica za dva), Matej Mijatovič (Halo gospodična), Orkestrada (Utrip), Jure Ivanušič (Zimski večer), Simona Plut (Ljubezen je sreča), Andrej Trobentar (Prebujena), Ansambel za slovese (Moje jutro), Brina (Pesem se rodi) in Metod Banko (Od zvezd do vekov).
Poleg tekmovalcev bomo slišali tudi lansko zmagovalno skladbo Zadet v izvedbi Tadeje Fatur. V sklopu prireditve bo podeljena nagrada Franeta Milčinskega – Ježka. Na dan festivala bo pri ZKP-ju RTV Slovenija izšla tudi zgoščenka s predstavljenimi skladbami.
Spodbujanje glasbene ustvarjalnosti slovenskih avtorjev
Kot je povedala Darja Groznik, odgovorna urednica 1. programa Radia Slovenija, je za festival vsako leto več zanimanja, kar utrjuje tudi poslanstvo Radia Slovenija, da spodbuja glasbeno ustvarjalnost slovenskih avtorjev. S Festivalom slovenskega šansona med drugim predstavljajo avtorje in izvajalce, ki morda še niso širše uveljavljeni in z novimi skladbami bogatijo glasbeni arhiv.
Drama kot središče družbenega in družabnega dogajanja
Ravnatelj ljubljanske Drame Igor Samobor je povedal, da je koncertni cikel Akustika: nedelje v Drami del želje, da ljubljanska Drama na široko odpre svoja vrata ne le v času predstav in ne le gledališkim predstavam. Kot je napovedal že ob nastopu svojega ravnateljevanja, si želi, da bi Drama postala središče ali center družbenega in družabnega dogajanja v Ljubljani, morda tudi širše, kar za zdaj že izpolnjujejo s pogovori pred predstavami in po njih (pred kratkim so temo ljubezni in erotike v zrelih letih, ki jo odpira tudi predstava Boris, Milena, Radko, odpirali s predavanjem Zorana Milivojevića), in vedno si je predstavljal, da na odru Drame potekajo tudi glasbeni večeri. "Ambient kar kliče po intimnem glasbenem dogajanju," dodaja. K realizaciji ideje je pristopil, ko ga je poklical Primož Vitez z željo, da bi v Drami igrala zasedba Bossa de Novo, nedolgo zatem pa je Darja Groznik predlagala, da bi na velikem odru Drame gostovali s Festivalom slovenskega šansona.
Predstavitev kakovostne glasbe ne glede na žanr
Ideja glasbenih nedeljskih večerov pa je bila navdušujoče sprejeta tudi pri glasbenikih. Primož Vitez, soavtor koncertnega cikla Akustika: nedelje v Drami, je vesel, da je ljubljanska Drama umetniško senzibilnost razprla tudi širše od gledališko ustvarjalnih potencialov, ki obstajajo v Sloveniji. Začetek cikla s Festivalom slovenskih šansonov 2013 razume v duhu tega odpiranja ljubljanske Drame in spodbujanja umetniške kreativnosti. "Kot dolgoletni sodelavec Drame v tem vidim priložnost, da s takšno programsko zasnovo končno predstavimo kakovosten prerez glasbe, ki se dogaja v Sloveniji." Pri tem poudarja, da sta pri izboru programa ključna kakovost in ustvarjalni potencial ne glede na žanrsko opredelitev. "Zanima nas predstaviti glasbo, ki nosi stališče, idejo, fiziko in metafiziko, glasbo, podprto s tehnično in umetniško suverenostjo," vse od sodobne klasične glasbe do kakovostnega popa.
Do konca leta se bodo po Festivalu slovenskega šansona 2013 predstavili še Marko Brecelj, Boštjan Gombač in Blaž Pucihar, Zoran Predin, Nina Strnad z Dannyjem Grissettom, Elevators, skupina Čompe bo nastopila ob 90-letnici Štefke Drolc ter Bossa de Novo, januarja pa je napovedan še koncert Nane Milčinski. V prihodnjem letu bo Akustika oder Drame zasedala vsako drugo nedeljo.
Čeprav se cikel "prehranjuje sam iz sebe" oziroma zanj ni predvidenih programskih sredstev, so v Drami zavestno sprejeli odločitev, da bodo nedeljski glasbeni večeri cenovno čim bolj dostopni.