Glasbeno delo Gila Scotta-Herona je imelo vedno močan politični element. Verjetno so v njegovem obsežnem opusu najbolj znana opozorila v skladbi The Revolution Will Not Be Televised. Foto:
Glasbeno delo Gila Scotta-Herona je imelo vedno močan politični element. Verjetno so v njegovem obsežnem opusu najbolj znana opozorila v skladbi The Revolution Will Not Be Televised. Foto:
Gil Scott-Heron
V svojem delu se mu že leta klanjajo številni glasbeniki. Na svoji kritiško izjemno sprejeti plošči My Beautiful Dark Twisted Fantasy mu je lani hommage pripravil Kanye West, na Twitterju pa se je na žalostno novico takoj odzval član skupine Public Enemy, Chuck D.

Če je pravica do svobode govora zares tisto, kar naj bi bila, potem je dovoljeno vse, kar rečemo.

Gil Scott-Heron

Gil Scott-Heron je ustvarjal soul, džez, bluz in rap, njegovo delo iz sedemdesetih let pa je imelo močan vpliv na ameriško sceno hip-hopa in rapa. Vzrok smrti ni znan, vendar pa naj bi glasbenik zbolel, potem ko se je vrnil s potovanja v Evropo, poroča BBC.
Slog, ki je tlakoval pot rapu
Gil Scott-Heron se je leta 1949 v Chicagu rodil nekdanjemu britanskemu nogometašu. Preden se je preselil v New York, je odraščal v Tennesseeju. Dolgo časa je sodeloval s pianistom in flavtistom Brianom Jacksonom, s katerim sta se spoznala na Univerzi Lincoln. Prav v času sodelovanja z Jacksonom je razvil svoj pionirski slog, v katerem prepleta minimalistični ritem s poezijo, prav s tem pa si je prislužil naziv, ki ga je sam zavračal - 'boter rapa'.
Glasba in poezija Scotta-Herona razkrivata njegovo zanimanje za človekove pravice, besnenje nad potrošniško družbo sedemdesetih in osemdesetih let ter nestrinjanje z razvojem jedrske tehnologije. Apartheid Južnoafriške republike je v svoji glasbi napadal dolgo pred tem, ko je postal med glasbeniki tema vsesplošne kampanje.
Skladba The Revolution Will Not Be Televised, ki jo je prvič posnel leta 1970, je izrazita kritika vloge rase v množičnih medijih v dobi oglaševanja. Skladba je kmalu postala himna več generacij njegovih oboževalcev.

Pesniki, ki so posredovali prave novice

Njegov prijatelj Lemn Sissay, ki je o glasbeniku posnel tudi dokumentarec, ga je opisal kot človeka, ki je opozarjal na težave svojih ljudi. "V poznih šestdesetih in zgodnjih sedemdesetih letih so bili temnopolti pesniki pravi posredovalci novic, saj njihove zgodbe niso bile prikrite z resnico 'mainstream' medijev," pojasnjuje.
Nič manj odkrito ni pisal o lastnih spopadih z odvisnostjo in alkoholizmom. Zaradi posedovanja mamil je bil celo poldrugo leto zaprt, kar pa ga je, kot je nekoč povedal v intervjuju, prisililo, da se sprijazni z realnostjo svojega položaja. "Ko se vsak dan zbudiš v zaporu, nimaš zgolj problema, ampak imaš problem v tem, da si tega ne priznaš," je leta 2009 povedal za BBC.
Po dolgem premoru je Scott-Heron lani pripravil nov album I'm New Here, s katerim je še enkrat navdušil kritike in osvojil novo generacijo oboževalcev.

Če je pravica do svobode govora zares tisto, kar naj bi bila, potem je dovoljeno vse, kar rečemo.

Gil Scott-Heron