Na otvoritvenem koncertu so izvedli Tiščoče pomanjkanje ustvarjalnega prostora Alexandre Filonenko, Rokopis Diane Molvik, Pihalni kvintet Dominique Clement, Obraze in lunine drobce Malina Banga, Intim Sante Bušs in BitterSuite skladatelja Imantsa Mežaraupsa. Foto: www.slowind.org/Stojko
Na otvoritvenem koncertu so izvedli Tiščoče pomanjkanje ustvarjalnega prostora Alexandre Filonenko, Rokopis Diane Molvik, Pihalni kvintet Dominique Clement, Obraze in lunine drobce Malina Banga, Intim Sante Bušs in BitterSuite skladatelja Imantsa Mežaraupsa. Foto: www.slowind.org/Stojko

Po otvoritvenem koncertu v Slovenski filharmoniji se bo do 12. oktobra zvrstilo še pet glasbenih večerov. Zasedba Slowind je letos v goste povabila ansambla Aleph iz Pariza in Altero Veritas iz Rige.
Vodja festivala, član zasedbe Slowind Matej Šarc, je še pred začetkom festivala povedal, da program prinaša nekaj skladb latvijskih skladateljev. Ob tem je izpostavil zasedbo Altera Veritas, ki ima nenavadno instrumentalno zasedbo - flavto, akordeon in kokle. Slednje so latvijsko ljudsko glasbilo, brenkalo, podobno harfi, je pojasnil Šarc. V okviru celotnega festivala bodo izvedli 31 skladb, ki so večinoma nastale v 21. stoletju, deset izmed teh bo na festivalu izvedenih prvič, deset bo slovenskih. Med razlogi za tako programsko zasnovo je Šarc navedel, da želijo letos z nereferenčno glasbo tvegati oziroma se podati "na izlet v popolnoma neznano", pri tem pa se povezujejo s sedmimi drugimi ansambli, ki se združujejo v projekt, imenovan Evropski instrumentalni laboratorij.
Vsi ansambli v sklopu projekta spodbujajo nastanek novih skladb, ki jih najprej izvajajo doma, nato pa jih na izmenjalnih koncertih predstavijo še v tujini. Slovenija se bo s skladbami slovenskih avtoric Bojane Šaljić Podešva in Nine Šenk predstavila decembra v Rigi in Parizu.
Slogovne usmeritve programa so zelo različne, od nordijske šole do francoskih in nemških vplivov. Največ skladb je pisanih za pihalni kvintet. Šarc ob tem opozarja na koncert za ozvočen pihalni kvintet in zvočni zapis skladateljice Šaljić Podešva, ki bo združil glasbo pihalnega kvinteta z elektronskim manipuliranjem.

Nekaj posebnega bo po njegovih besedah gotovo tudi delo Prepih, prav tako nastalo posebej za ta festival. Z zvočnimi, vendar ne tako ekstremnimi zvočnimi elementi bo postregel tudi predzadnji koncert, na katerem bodo v celoti - premierno - izvajali dela slovensko-novozelandskega skladatelja Nevilla Halla.
Vsak koncert bo uvedel pogovor z glasbeniki, dirigentsko palčko pa vihti Simon Krečič. Na zadnji dan festivala bodo na Filozofski fakulteti v Ljubljani pripravili tudi mednarodno glasbeno delavnico z naslovom Skladateljske prakse, na katerem bodo skladatelji predstavili svoja glasbena izhodišča in poglede.