Od leta 2006 je šef dirigent Simfoničnega orkestra RTV Slovenija kitajski dirigent En Shao. Dirigiral je že Londonskemu simfoničnemu orkestru, Kraljevi filharmoniji iz Londona, simfoničnima orkestroma škotskega in valižanskega BBC-ja, Češki in Lorenski filharmoniji, filharmoničnemu orkestru v Atenah, orkestru poljske radiotelevizije in več skandinavskim orkestrom. V Ameriki  je reden gost simfoničnega orkestra v Torontu, Phoenixu in Vancouvru, dirigira pa tudi v Južni Afriki in na Novi Zelandiji. Foto: MMCRTVSLO
Od leta 2006 je šef dirigent Simfoničnega orkestra RTV Slovenija kitajski dirigent En Shao. Dirigiral je že Londonskemu simfoničnemu orkestru, Kraljevi filharmoniji iz Londona, simfoničnima orkestroma škotskega in valižanskega BBC-ja, Češki in Lorenski filharmoniji, filharmoničnemu orkestru v Atenah, orkestru poljske radiotelevizije in več skandinavskim orkestrom. V Ameriki je reden gost simfoničnega orkestra v Torontu, Phoenixu in Vancouvru, dirigira pa tudi v Južni Afriki in na Novi Zelandiji. Foto: MMCRTVSLO
Zgodba o vojaku Stravinskega
'Zmeraj sem čutil odpor do poslušanja glasbe z zaprtimi očmi, torej brez aktivnega sodelovanja človeških oči. Če nekdo želi glasbo dojeti in razumeti kot celoto, je v to nujno treba vključiti tudi geste in gibanje človeškega telesa.' zaradi tega 'navodila' igorja Stravinskega so se avtorji Zgodbe o vojaku Stravinskega sklenili poigrati z nemim filmom, ki v zgodbi zamenja interprete govorjenega besedila oziroma plesalce. Foto: Kino Šiška

Glede na to, da je programsko izhodišče letošnjega festivala Unicum medijsko soočanje, ki glasbo povezuje z drugimi mediji, kot sta film in video, koncert v "neklasični" izvedbi dobi tudi teoretsko podlogo: ob njem se poslušalcu zastavlja vprašanje, ali lahko glasba obstaja kot samostojna, absolutna umetnost ali pa je danes le še podlaga, denimo, besedi.

Simfoniki RTV Slovenija so danes priredili prvi spletni koncert v svoji zgodovini. Poslušati ga je bilo mogoče na multimedijskem portalu RTV Slovenija oziroma na spletni strani simfonikov in neposredno na valovih programa ARS, avtorji skladb - Ivo Petrić, Peter Šavli, Rok Golob in Daniel Perlongo - pa so v času koncerta odgovarjali na vprašanja občinstva v spletni klepetalnici.

Petkovo zgodnje popoldne so glasbeno obarvale skladbe Toccata giocosa Iva Petrića, Concertino (etno-blues) za klavir in simfonični orkester Petra Šavlija, A Creation of New Arrival Roka Goloba in Simfonija št. 1 za orkester (Potovanje v novo tisočletje) Daniela Perlonga.

Unicum: od Eroticona do burleske
To, da Festival za sodobno glasbo Unicum, ki ga organizirajo pod okriljem slovenske sekcije mednarodnega združenja za sodobno glasbo ISCM pri Društvu slovenskih skladateljev, daje poseben poudarek na povezovanje z drugimi mediji, je bilo jasno že na uvodnem večeru, na katerem se je glasba povezala s sedmo umetnostjo. V Slovenski kinoteki so namreč predvajali češko-slovaški nemi film Erotikon, ki ga je v živo spremljal džezkvintet v zasedbi Tarek Yamani, Goran Rukavina, Primož Grašič, Lojze Krajnčan in Kristjan Krajnčan

Nekaterim krstnim izvedbam bo mogoče prisluhniti 4. oktobra, ko bo v hotelu Mons nastopil ansambel za sodobno glasbo MD7 pod taktirko Stevena Loya. Izvedli bodo dela mlade skladateljice Helene Vidic, Larise Vrhunc in ameriškega skladatelja Danijela Perlonga.

V obliki glasbe in filma bo festival ponudil tudi Zgodbo o vojaku Stravinskega. Pod vodstvom dirigentke Žive Ploj Peršuh bo skupina sedmih glasbenikov poskrbela za glasbeno spremljavo, igralca Janez Škof in Gregor Baković pa bosta pod režijsko taktirko Diega de Bree izvedla burlesko, kar bodo predvajali kot nemi film.

Zadnji večer v družbi Cantusa
Na programu festivala najdemo še klasičen koncert avantgardne in postavantgardne glasbe, katerega idejni vodja je pianistka Nina Prešiček. Na njem bo mogoče prvič v Sloveniji prisluhniti glasbilu ondes martenot. Festival za sodobno glasbo Unicum se bo sklenil 8. oktobra s koncertom hrvaškega ansambla Cantus pod taktirko Borislava Šipuša.