Vrhunski beograjski glasbeniki ustvarjajo skupaj od leta 2004. Foto: Jugokoncert
Vrhunski beograjski glasbeniki ustvarjajo skupaj od leta 2004. Foto: Jugokoncert
Marjana Lipovšek
V javnosti je pred časom zelo odmeval nastop orkestra z umrlo zvezdo svetovnega kova, Lucianom Pavarottijem, sicer pa je sodelovanje te srbske zasedbe s slavnimi glasbeniki zelo pogosto. Tokrat se bodo predstavili v družbi Marjane Lipovšek, največje slovenske mezzosopranistke, v Mariboru zdaj že redne gostje. Foto: Narodni dom Maribor

V Unionski dvorani v Mariboru je na abonmajskem koncertu Orkestrskega cikla nastopila ta srbska atrakcija orkestrske glasbe. Gostje so se predstavili z odličnimi solisti in pod taktirko hrvaškega dirigenta Vladimirja Kranjčevića, Mahlerjeve pesmi za umrlimi otroki pa je interpretirala Marjana Lipovšek.

Camerato Serbico so leta 2004 ustanovili najboljši solisti, profesorji in asistenti beograjske Fakultete za glasbeno umetnost. Danes ima 45 stalnih članov, glede na program koncerta pa se jim po potrebi pridružujejo še najboljši podiplomski študentje ter izbrani glasbeniki drugih orkestrov.

Dirigent Kranjčević, flavtist Jovanović
Orkestru je dirigiral hrvaški pianist Vladimir Kranjčević, ki se je rodil leta 1936 v Zagrebu in v rojstnem mestu tudi diplomiral na Glasbeni akademiji v razredu profesorja Ladislava Šabana. V Mozartovem Koncertu za flavto, harfo in orkester, ki ga je skladatelj napisal za francoskega vojvodo in njegovo hčerko ter svojo učenko, harfistko, se je predstavil najuglednejši srbski flavtist današnjega časa, Ljubiša Jovanović.

Ob že omenjenem delu najslavnejšega skladatelja so poslušalci lahko prisluhnili še eni njegovih najbolj priljubljenih skladb, Mali nočni glasbi, Serenadi v G-duru, za katero se danes ne ve, za koga je bila napisana.

Camerata Serbica je v drugem delu koncerta predstavila deli češko-avstrijskega skladatelja Gustava Mahlerja, enega najpomembnejših postromantičnih glasbenih umetnikov. Adagietto za godala iz Simfonije št. 5 je njegovo najslavnejše glasbeno delo, širši javnosti znano predvsem kot glasbena podlaga filmu Smrt v Benetkah, pa tudi najpogosteje izvajano.

Veličasten konec z Marjano Lipovšek
Pesmi za umrlimi otroki z Marjano Lipovšek je bila zadnja skladba večera. To je cikel pesmi, ki ga je Mahler napisal za vokal in orkester. Iz nabora 425 pesmi nemškega pesnika Friedricha Rückerta, po katerih Mahlerjeva skladba pravzaprav nosi ime, je skladatelj za besedilo svojega dela izbral pet izmed njih. Izvirajo iz pesnikove žalosti za njegovima umrlima otrokoma, skladba pa se razpoloženjsko ujema s samim naslovom dela.