V svojem desetletnem delovanju se je kvartet 4saxess oblikoval v pomembno komorno zasedbo v slovenskem glasbenem prostoru, hkrati pa ima za seboj tudi številna mednarodna gostovanja. Raznovrstnost izobrazbe članov kvarteta daje skupini širok glasbeni nazor in bogastvo izraznosti. Diplomirali so namreč v Ljubljani, Zagrebu in Frankfurtu, izpopolnjevali pa so se v Parizu, Bordeauxu in Bostonu. Foto: Mestni muzej Ljubljana/Tamara Tasev
V svojem desetletnem delovanju se je kvartet 4saxess oblikoval v pomembno komorno zasedbo v slovenskem glasbenem prostoru, hkrati pa ima za seboj tudi številna mednarodna gostovanja. Raznovrstnost izobrazbe članov kvarteta daje skupini širok glasbeni nazor in bogastvo izraznosti. Diplomirali so namreč v Ljubljani, Zagrebu in Frankfurtu, izpopolnjevali pa so se v Parizu, Bordeauxu in Bostonu. Foto: Mestni muzej Ljubljana/Tamara Tasev

"Potovanja pogosto delujejo kot katalizator idej. Naše glasbeno potovanje po Severni Ameriki napeljuje na človeško željo po raziskovanju oddaljenih celin, hkrati pa tudi na bližino glasbe, ki je tekom prejšnjega stoletja postala del širše kulturne zgodovine,"so 4saxess zapisali o albumu, ki ga bodo predstavili drevi ob 20. uri v Mestnem muzeju Ljubljana ter je posvečen glasbenima velikanoma Georgu Gershwinu in Leonardu Bernsteinu.

Džezovski pionirji večinoma saksofonisti
Svoj pogled na ustvarjanje Gershwina in Bernsteina je mojstrsko dodal Igor Lunder, kvartetu, ki ga sestavljajo Lev Pupis (sopran saksofon), Tomislav Žužak (alt saksofon), Primož Fleischman (tenor saksofon) in Dejan Prešiček (bariton saksofon), pa se bo na odru ob popotovanju od West Side Story do Summertima pridružil priznani slovenski interpret Raya Charlesa, pianist in pevec Uroš Perić.

Član zasedbe 4saxess Tomislav Žužak je o posebni navezi ZDA in saksofona ob izdaji plošče zapisal: "Saksofon je v Ameriki pognal korenine v džezovski in popularni glasbi, s čimer se je začela nova zgodba o razvoju njegovega zvoka. Predvsem v džezovski glasbi je bila večina pionirjev te zvrsti prav saksofonistov. Kmalu so tudi skladatelji simfonične glasbe začeli uporabljati Saxovo glasbilo kot posebno zvokovno začimbo in pomembno podrobnost v ponazarjanju te vzpenjajoče se kulture."