Ljiljana Molnar Talajić je bila tudi dolgoletna profesorica na zagrebški glasbeni akademiji. Foto: Matica hrvatska
Ljiljana Molnar Talajić je bila tudi dolgoletna profesorica na zagrebški glasbeni akademiji. Foto: Matica hrvatska

Veličino svetovno uspešne umetnice je hrvaški minister za kulturo Božo Biškupić zajel z besedami "utihnil je poslednji verdijanski glas". Ljiljana Molnar Talajić je leta 1959 prvič nastopila v Sarajevski operi, nato pa nase opozorila zlasti leta 1969 v vlogi Aida, s katero se je z dirigentom Zubinom Mehto predstavila na festivalu Maggio Musicale Fiorentino. Ljubezen do glasbe jo je popeljala po najbolj znanih opernih odrih po vsem svetu.

Njenemu glasu je bilo tako mogoče prisluhniti v Dunajski državni operi, milanski Scali, londonskem Covent Gardnu in newyorškemu Metropolitanu. Nastopila je tudi v tokijski operni hiši, kjer so ji leta 1967 za vlogo Čo-čo-san v operi Madame Butterfly podelili nagrado.

Najboljša Aida na svetu
Pevka, ki je bila tudi dolgoletna profesorica na zagrebški glasbeni akademiji, je ljubitelje opere osvajala tudi v vlogi Leonore v Verdijevi operi Moči usode, kritiki po vsem svetu pa so jo opisovali z besedami "najboljša Aida na svetu" in "operni diamant". Ljiljana Molnar Talajić je bila tudi zvezda Bečke državne opere in veronske Arene. Leta 1938 v Bosanskem Brodu rojena glasbenica je bila med letoma 1960 in 1975 članica sarajevske opere, prvakinja zagrebške Opere HNK pa med letoma 1975 in 1980.