Mladeniču, ki so ga glasbeni časopisi kovali v zvezde, nato pa ga predali tabloidom, ki so ga prežvečili in izpljunili, se je očitno le uspelo pobrati in zadnje tedne pridno koncertira po Evropi. Mi smo si ogledali koncert Babyshamblesov v Münchnu. Foto: EPA
Mladeniču, ki so ga glasbeni časopisi kovali v zvezde, nato pa ga predali tabloidom, ki so ga prežvečili in izpljunili, se je očitno le uspelo pobrati in zadnje tedne pridno koncertira po Evropi. Mi smo si ogledali koncert Babyshamblesov v Münchnu. Foto: EPA
Mladi nemški indierockerji Kilians iz Dinslakena, ki zelo (morda že kar preveč) spominjajo na Strokese, so ogrevali münchensko občinstvo Babyshamblesov, ki pa ogrevanja niti ni potrebovalo ... Foto: MMC RTV SLO
Münchenski koncert Babyshamblesov je bil, tako kot večina drugih, razprodan že mesece vnaprej. Najprej bi se moral zgoditi v prizorišču Backstage, a so ga nato premaknili v večjo Tonhalle. Foto: MMC RTV SLO
Prišli, odigrali, navdušili. Babyshambles so dokazali, da so kljub temu da njihovo glasbo pogosto zasenčijo zasebne zdrahe Petea Dohertyja, dobro uigrana skupina, ki zna na odru tudi uživati. Foto: MMC RTV SLO

Če v Nemčiji na vstopnico napišejo, da se bo koncert začel ob 20.00, se koncert začne ob 20.00. Tako je bilo tudi tokrat. Ko smo nekaj minut po 20. uri prispeli pred Tonhalle, koncertno prizorišče sredi cone Kultfabrik, nekakšne "poštirkane" in mnogo večje različice ljubljanske kulturne cone na Metelkovi z veliko višjimi cenami, ki je zrasla na območju nekdanje tovarne rezancev in zase trdi, da je "največja cona zabave v Evropi", so iz dvorane že odmevali zvoki Kiliansov, ki bi jih morda najbolje označili kot nemško najstniško izvedbo Strokesov.

40 minut za Kilianse
Po kratkem zmrzovanju na "zadnji" cigareti (ki pa se je pozneje izkazalo za nepotrebno) - tudi Bavarska je, precej kruto sredi zime, ki je ravno na dan koncerta spet pokazala zobe, sprejela nov protikadilski zakon - smo se znašli med množico suhljatih dečkov v oprijetih hlačah z naramnicami in klobukih na glavi (v Petovem slogu, seveda) in po težko priborjenem pivu, za katerega je bilo skupaj s kavcijo treba odšteti dobrih pet evrov, so Kilians že končali svoj 40-minutni nastop z živahno priredbo klasike U2-jev Sunday Bloody Sunday. V presenetljivo zadimljeni dvorani - očitno se Nemci zakonov le ne držijo tako zvesto kot ure začetka koncertov.

Pete pije multisolo?
Točno ob 21.10 so ugasnile luči in zgodilo se je tisto, za kar smo mesece od nakupa vstopnice trepetali, da se na koncu vendarle NE bo. Na oder je prišel skuštrani Pete Doherty (brez klobuka!), in to skoraj "po nemško točno". Iz zvočnikov so zadoneli uvodni takti uvodne pesmi z zadnjega (in menda njihovega najboljšega) albuma Babyshamblesov Shotter's Nation, Carry On Up The Morning. Množica je ponorela, in kot se redko zgodi, smo tudi v dvajsetiinnekaj vrsti začutili divjanje tik izpod odra. Sledila je uspešnica Delivery, ki je prinesla še večje navdušenje med ne zgolj najstniško občinstvo.

Doherty je morda razočaral tiste, ki so pričakovali škandal, saj je deloval trezno, namesto piva ali žganja se je nalival z nekakšno oranžno tekočino, ki je spominjala na multivitaminski napitek - seveda pa jo je med koncertom zlil na oboževalce. V nasprotju s pripovedovanjem obiskovalcev prejšnjih koncertov je celo "komuniciral" z občinstvom in enkrat nekomu, ki je najverjetneje zakričal kaj v slogu "Pete, ljubim te!" ali pa, bognedaj, "Pete in Kate za vedno!" zabrusil celo: "Daj, preboli že. Odj**i!" Tudi cigarete je hvaležno sprejemal od svojih oboževalcev in sem ter tja podpisal kakšen plakat.

Čas za junake
Pa da ne bomo pisali le o Dohertyju, čeprav imata glavno vlogo pri ustvarjanju množične evforije prav njegova nesporna karizma in fama, ki so jo okrog njega ustvarili tabloidi. Celotna skupina Babyshambles (Adam Ficek na bobnih, Drew McConnell na basu in Mik Whitnall na kitari) je delovala usklajeno, dobro razpoloženo in ponekod tudi odlično uigrano. Ne uspe mnogim iz popolnega hrupa preiti v ušesom prijetno harmonijo, nato pa se spustiti v nekajminutno "solažo".

Med nesporne vrhunce večera bi lahko uvrstili pesem You Talk, ki je decembra izšla tudi kot singel, pa Time for Heroes, ki sicer izvira iz časov, ko je bil Doherty še član Libertinesov, in balado Albion, v katero je Doherty kljub svoji fascinaciji s starodavno Anglijo, zanj že mitološko pokrajino, vpletel tudi - da, Bavarsko.

Na desni si oglejte norenje množice v dvorani med pesmijo Delivery.
Fuck forever ... if you don't mind!
Po eni uri je bilo veselja in nekaj Petovih (občinstvu je med "čikpavzo", ko se je s cigareto usedel ob zvočnik, le ponudil obvezni odmerek zadetega in podivjanega rockerja v njem) odsotnih pogledov konec, a se je skupina po glasnem vztrajanju množice vrnila še s pesmijo I Wish in v velikem slogu sklenila s himno Fuck Forever, med katero je Pete (zdaj že s klobukom!) stojalo za mikrofon zabrisal med občinstvo (najbrž ni treba omenjati, da se je med razgreto mladežjo vnelo pravo mesarsko klanje za ta neprecenljivi kos tehnične opreme, ki se je je dotaknil "sveti Pete"), dal še avtogram in se dokončno poslovil. Do naslednjič?

Alenka Klun