Dog Eat Dog so davnega leta 1990 začeli v New Jerseyju, danes pa se imajo tudi za pol washingtonski bend. Foto: MMC RTV SLO / Marko Madžarac
Dog Eat Dog so davnega leta 1990 začeli v New Jerseyju, danes pa se imajo tudi za pol washingtonski bend. Foto: MMC RTV SLO / Marko Madžarac
Odprtja največjega slovenskega poletnega festivala se je udeležila tudi ministrica za kulturo. Foto: MMC RTV SLO / Marko Madžarac

Festival Lent, ki se je začel v petek, trajal pa bo vse do 11. julija, poteka po že ustaljenem vzorcu: na več kot 20 različnih prizoriščih se zdaj že tretji dan vrstijo koncerti klasične-, džez-, popularne- in etnoglasbe, kantavtorski večeri in večeri šansonov, pa tudi gledališke, plesne in lutkovne predstave, "stand up" komedije, kreativne delavnice za otroke in športne prireditve.
Vseeno je treba omeniti, da je Lentu letos slabo kazalo in da, če se ne bi odzvali nekateri stalni pokrovitelji festivala, ki so vseeno zmogli pomagati; če ne bi pomagala Mestna občina Maribor in če ne bi najeli posojila, bi se resnično lahko zgodilo, da festivala letos ne bi bilo.

Kakor koli že, v galeriji si lahko ogledate fotografske utrinke udarnega začetka festivala. Osrednja točka večera so bili seveda Američani Dog Eat Dog, dobitniki MTV-jeve nagrade za najboljše nove izvajalce leta 1995. Vsi se verjetno še spominjamo hitov No Fronts, Isms in Rocky, sicer pa so svojo "križanico" rocka, punka in rapa preigravali že na šestih albumih; zadnji je bil Walk With Me iz leta 2006.

V petek je zaživela tudi predstava ZapufanPikaSn, ki je, po predstavi Hamlet, drugi celovečerni stand-up šov, v katerem igralec Tadej Toš vleče črto pod stereotipi današnje družbe. Debela ura in pol izčrpnega govorjenja o denarju, ženskah in moških, o odnosih za zaprtimi vrati – praktično brez premora in cenzure.

Ostali gostje prvega dne so bili še slovenske zasedbe Jebe'la cesta, Kontrabant, Jararaja in Obduction, Kubanci ¡Cubanismo!, ki so na Štajersko zanesli tople ritme salse, še en Kubanec, hiphoper Erasmo C.M.C., in ekipa Vladimirja Olshanskyja z "metafizično komedijo" Strange Games, ki temelji na načelih italijanske commedie dell'arte.