V okviru cikla, ki ga organizira Kulturni center Litija, se bo enkrat na mesec do novembra zvrstilo pet zvočnih dogodkov eksperimentalne glasbe. Na dogodkih se bodo predstavili izvirni slovenski ustvarjalci, ki bodo v svojih zvočnih improvizacijah črpali tudi iz specifik tega podzemnega koncertnega prostora, v katerem je "stalnih 10 °C in 100 % vlažnost," piše v napovedi.
Vodilna domača imena na področju sodobne eksperimentalne glasbe
Kot drugi bo 23. avgusta nastopil Elvis Homan, predstavnik mlajše generacije slovenskih jazz glasbenikov, ki se trenutno v Amsterdamu posveča živi elektronski glasbi in sodobni kompoziciji. V prihajajočih mesecih se bodo zvrstili še nastopi Ane Kravanja, Andreja Kobala in Gašperja Selka. Koncerti bodo zaradi rudniškega okolja omejeni na 30 minut in bodo sprejeli največ 30 obiskovalcev.
"Ta glasba je morda tudi sicer zahtevnejša za poslušalce, ampak ravno s to umestitvijo koncertov v nek poseben ambient dobi občinstvo še dodaten kontekst," je za Radio Slovenija poudaril Gašper Šinkovec, organizator kulturnega programa v Kulturnem centru Litija in programski vodja tega cikla. Dodal je še, da bodo nastopili vokalisti in inštrumentalisti, nekateri od njih pri ustvarjanju uporabljajo tudi sodobna orodja in umetno inteligenco. "Izvajalci, ki smo jih vključili v glasbeni cikel, spadajo med vodilne domače ustvarjalce na področju sodobne eksperimentalne glasbe. Gre za prejemnike številnih nagrad strokovne javnosti, tako v slovenskem kot tudi v mednarodnem prostoru," pa je dejal za časopis Dnevnik.
Igranje s prostorom in ustvarjanje celovitosti zvočne krajine
Kot prvi bosta torej drevi ob 19. uri nastopili Tea Vidmar in Irena Z. Tomažin, priznani vokalni improvizatorki. Lani sta prvič nastopili kot dvojec, in sicer na 13. Brda Contemporary Music Festivalu. Njun nastop je poln prepletanja bogate glasovne zakladnice, raznolikih ritmičnih vzorcev, nenavadnih zvokov in petja krajših melodičnih sekvenc, približevanja in oddaljevanja, igranja s prostorom in ustvarjanja celovitosti zvočne krajine, piše v napovedi novega cikla.
Irena Z. Tomažin je večinoma dejavna na področju eksperimentalne improvizirane glasbe, v gibalno gledaliških predstavah in vodi delavnice, osredotočene na glas in gib pod imenom moved by voice / glasna delavnica tako doma kot v tujini. Skozi svoje glasbeno in zvočno eksperimentalno delo raziskuje in razvija pokrajine glasu, ki spajajo tako besede, fragmentirana besedila, (tradicionalno) melodično petje kot tudi razširjene vokalne tehnike, vključujoč šume, tleske oziroma zvoke ustne votline, ki ne pripada (samo) glasu, ampak tudi telesu.
Tea Vidmar v veliki meri deluje na področju uličnega in glasbenega gledališča ter performansa. Ustvarja tudi glasbo za pripovedovanja ter lutkovno in plesno gledališče. Pri svojem glasbenem snovanju se naslanja na zvočnost glasu in njegove različne oblike. Svojo izkušnjo improvizacije v uličnem gledališču, oplemeniteno z navdihom iz okolja, prenaša v polje glasbene improvizacije, zato se pri svojem glasbenem snovanju naslanja tudi na okolico in zvoke, ki jo obdajajo. Ti zvoki postanejo inspirativni material, s katerim ustvari novo zvočno krajino.
Rudnik Sitarjevec je bil v turistične namene odprt pred sedmimi leti, doslej se je v njem zvrstilo več kulturnih dogodkov. Sicer deluje kot sodobni podzemni muzej, v katerem je mogoče spoznati bogastvo rudarskega izročila in tamkajšnje geološke naravne dediščine.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje