Andrew Heeps, direktor Art Vinyla, je ob razglasitvi zmagovalcev izrazil (prijetno) presenečenje nad tem, da so mladi grafični oblikovalci v zadnjem letu v svojem delu tako zelo upoštevali izročilo zahodne umetnosti. Foto: EPA
Andrew Heeps, direktor Art Vinyla, je ob razglasitvi zmagovalcev izrazil (prijetno) presenečenje nad tem, da so mladi grafični oblikovalci v zadnjem letu v svojem delu tako zelo upoštevali izročilo zahodne umetnosti. Foto: EPA
Roots Manuva, Slime & Reason (2. mesto)
Slime & Reason je - naj vas naslovnica ne zavede - veselejši in lahkotnejši od Rootsove prejšnje zgoščenke, Awfully Deep (2005).

Do takega sklepa lahko pride vsak, ki preleti lestvico letošnjih dobitnikov Best Art Vinyl, ki jih podeljujejo oblikovno najboljšim naslovnicam novih albumov. Dobitnika tretje in prve nagrade podjetja Art Vinyl - to izbere 50 finalistov, končno odločitev pa prepusti glasu ljudstva - sta "predelavi" znanih slik, med njima pa sicer povsem nova domislica, ki pa naj bi zbujala asociacijo na klasičen doprsni kip.

Zmagovalci so še relativno nova indie zasedba iz Seattla, Fleet Foxes, ki so svoj prvenec naslovili kar po sebi. In če se vam naslovnica albuma zdi znana, bo to zato, ker je stara 450 let in ste jo morda že videli v berlinskem muzeju: gre za Nizozemske pregovore renesančnega mojstra Pietra Bruegla starejšega, olje na lesu iz leta 1559, na katerem je slikar upodobil celo kopico pregovorov, ki so se takrat uporabljali.

Nekam domača nam je tudi naslovnica londonskega raperja Rootsa Manuve - pa čeprav je original. Na naslovnici albuma Slime & Reason je pevec z odprto lobanjo, v kateri je izdolbene možgane nadomestila zelenkasta sluz. To seveda ni nekaj, kar bi si zamislili stari Grki, je pa silhueto očitno navdahnilo klasično antično kiparstvo.
O tretjeuvrščenih Coldplay in njihovi "posvojitvi" francoskega romantika Eugena Delacroixa in njegove revolucionarne slike Svoboda vodi ljudstvo smo že pisali. Ker je cel album Viva La Vida or Death And All His Friends menda posvečen revolucionarnim in gverilskim idejam, jih je navdahnila Delacroixova interpretacija julijske revolucije 1830, ki je strmoglavila Karla X. Svoboda vodi ljudstvo je namreč morda zadnja uspešno naslikana alegorija in poslednje uspešno srečanje realizma, politične risbe in historičnega slikarstva.

50 najboljših naslovnic britanskih albumov zadnjega leta je na ogled v londonski galeriji Rough Trade East, nekaj pa jih prilagamo tudi spodaj.
A. J.