V New Yorku so glasbeniki in pevci v dobrodelne namene zaigrali in zapeli pod vodstvom dirigenta Georgea Matthewa, dirigenta na konservatoriju Manhattan School of Music, za njimi pa so na velikem platnu na kritičen položaj sudanske pokrajine opozarjale fotografije - otroci, ki že več dni niso jedli, taborišče, v katero se je zateklo 137.000 beguncev ...
Z vseh vetrov v New YorkV posebej za to priložnost zbranem orkestru so sedeli tudi člani newyorškega filharmoničnega orkestra, berlinskih filharmonikov, glasbeniki s konservatorija Juilliard in člani orkestra Zahodno-vzhodni divan, v katerem skupaj igrajo izraelski in palestinski glasbeniki. Gostiteljica dogodka je bila igralka Mia Farrow, ki je Sudan že dvakrat obiskala kot Unicefova ambasadorka dobre volje. Poslušalce je nagovorila prva, za njo pa je spregovoril Jan Egeland, nekdanji vodja humanitarnih zadev pri ZN-u, ki je opomnil, da kriza v Darfurju ni naravna katastrofa, ampak so jo zakrivili ljudje, ki jo edini lahko tudi ustavijo.
Rekviem za lepše sanje?
Dirigent Matthew je za ponedeljkov koncert izbral Verdijev Rekviem, enega najbolj pretresljivih in dramatičnih del glasbene literature, ki ni le maša zadušnica, ampak tudi klic k usmiljenju in upanju. Verdi je Rekviem začel pisati leta 1868, ko je umrl skladatelj Gioacchino Rossini. Da ga bo končal, se je Verdi odločil leta 1873, ko je nepričakovano umrl Alessandro Manzoni, italijanski pesnik in pisatelj ter njegov dober prijatelj. Rekviem so prvič izvedli v Milanu leta 1874, ob prvi obletnici Manzonijeve smrti. Glasba in besedilo Verdijevega Rekviema je tako pretresljiva in opominjajoča, da z njo pogosto "podložijo" tragične filmske prizore.
Lani je George Matthew v New Yorku dobrodelni koncert pripravil za žrtve cunamija v jugovzhodni Aziji - igrali so Beethovnovo Deveto simfonijo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje