Na libreto pesnika Milana Dekleve je skladatelj vokalne glasbe Damijan Močnik uglasbil opero, ki je nastala v sodelovanju med Cankarjevim domom (CD) in Glasbeno matico Ljubljana (GML), po naročilu katere je ta opera za mlade pevce, pevske soliste in instrumentalni ansambel tudi nastala. Všeč si mi je zgodba o prijateljstvu, strahu in pogumu v današnjem tehnološkem svetu, ki želi vzbujati sočutje.
Intimni skupni svet predstavnikov dveh kultur
Libretist je zanjo napisal poetično besedilo na begunsko problematiko. V ospredju zgodbe sta Vesna in Tarik, predstavnika dveh kultur, ki se spoprijateljita, in ko se med prebivalci pojavijo nesoglasja o prisotnosti beguncev v njihovem kraju, se Vesna odločno zavzame zanj. To je tudi zgodba o tem, da so "otroci včasih čistejši od nas odraslih in da se je dobro pri njih pogledati kot v ogledalu," je še povedal Dekleva.
Kot umetnik je moral paziti, kako to prenesti v estetsko obliko, saj gre pri tej sodobni tematiki predvsem za etiko in moralo. "Mislim, da se nam je to posrečilo prek prispodob in simbolov, in otroci, kot sem videl na vaji, so začutili to priložnost, da nam povejo, da ta svet vendarle ni izgubljen." je še dejal.
Zbor v glavni vlogi in izhajanje iz baroka
Skladatelj Močnik je želel napisati opero, pri kateri bi imel glavno vlogo zbor. Hkrati si je želel sodelovanja s Slovenskim tolkalnim projektom, ker je hotel povezati otroke, ljubitelje s profesionalno glasbeno sfero. Zdi se mu namreč, da je v slovenskem prostoru tega veliko premalo. Uspelo mu je napisati opero za zbor, pri kateri ni poudaril le prijateljstva, ampak tudi individualno osebnost enega človeka proti množici, ki ostane sam, kar se po njegovem mnenju velikokrat zgodi.
Kot je povedal, je pri uglasbitvi izhajal iz baroka, začetka opere, kjer je bila "glasba na neki način zelo plesna", s tem pa so se po njegovih besedah lahko združile glasbe Afrike, Orienta in Evrope ter se znašle na skupnem imenovalcu. Obenem je želel "rehabilitirati melodijo", da zveni sodobno in da se hkrati vsak pevec lahko izkaže vokalno, je še povedal Močnik.
Mlade navdušiti za glasbo, ki ni na prvo žogo
Noviteto je na oder Linhartove dvorane postavila Nana Milčinski, ki je pri GML-ju pred tem režirala otroški operi Hobit in Brundibar. V današnjih kibernetskih časih se ji zdi nekaj posebnega, če otroke navdušiš za klasično petje in klasično glasbo oziroma glasbo, ki ni na prvo žogo, obenem je to po njenem mnenju dobra popotnica mladim za vse življenje, saj takšen projekt poleg osnov odrskega gibanja prinese še kaj drugega, denimo samozavest.
Koreografija je delo Mateje Jerebic, scenografija, kostumografija in video pa Jara Ješeta, dirigenti bodo Damijan in Irma Močnik ter Petra Pirš.
Pri izvedbi opere, namenjene mladim med 11. in 15. letom starosti, bo sodelovala številčna ekipa izvajalcev, od mladih pevcev solistov, prek Mladinskega pevskega zbora GML-ja pod vodstvom Irme Močnik, Slovenskega tolkalnega projekta in instrumentalistov do plesalcev pod mentorstvom profesorja plesa na Srednji vzgojiteljski šoli, gimnaziji in umetniški gimnaziji Ljubljana Dušana Teropšiča.
Sicer pa je opera vključena v mednarodni Erasmus+ projekt EducOpera – boj proti osipništvu v šolah preko opernega izobraževanja. Kot je povedala njegova predstavnica Mojca Kovačič, bodo z njim predstavili, kaj vse lahko pridobijo mladi, ki so vključeni v proces nastajanja te oblike umetnosti.
Opero Všeč si mi bodo premierno izvedli danes v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma, do 14. januarja 2019 pa bo sledilo še 16 ponovitev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje