Soap opera bo prvič nocoj ob 20. uri v praksi pokazala uporabnost nove tehnologije v gledališču, saj neobičajno scenografijo sestavljajo predmeti iz milnice. "Dogodek ponuja unikaten vpogled v delo v nastajanju, ki bo kot zaključena avtorska predstava predstavljena spomladi prihodnje leto," so zapisali v Gleju.
Decembrska premiera vabi k vpogledu v redko viden proces nastajanja predstave. Preverila bo raven funkcionalnosti in predstavila scenografske predmete, kot na primer milno steno z barvno paleto, igro svetlobe in nestabilno naravo.
"Mešajoč spekter bele svetlobe se nikoli ne ustavi"
"Ujeto med dve opni površinsko aktivnih snovi, milnico lažje prepoznamo kot milno steno, katere podobe smo se naužili v otroštvu, ko smo z zanosom pihali in pokali mehurčke. A milne stene nam lahko s pomočjo prave osvetlitve tudi gradijo svetove in prostore, katere si lahko predstavljamo le v sanjah, saj te stene nikoli ne mirujejo, vedno znova se vzpostavljajo in pokajo, ko pa jih pustimo, da obstajajo, pa se mešajoč spekter bele svetlobe nikoli ne ustavi," pišejo v Gleju.
Gre za prvo dejanje večletnega raziskovanja in razstavljanja elementov gledališke uprizoritve v odnosu do vizualno intenzivnega materiala, kot je milnica.
Vsebinska podlaga za Soap opero je roman Idiot Fjodorja Mihajloviča Dostojevskega. Roman, spisan v podlistkih, je nastajal sorodno današnjim televizijskim t. i. žajfnicam: vsak teden je bil objavljen delček romana, ki je vključeval tako klasične napete situacije človeških odnosov kot ljubezenske zdrahe navadnega ruskega ljudstva in njegovega plemstva.
V predstavi bo igral Anže Zevnik. Scenografki sta Anja Kozlan in Alja Mišigoj, za glasbo je poskrbel Gašper Torkar, programiranje in tehnična podpora pa sta v rokah Luke Freliha. Tehnologija milne stene je delo Marka Turkuša, Marka Vivode, Katje Pahor in Čeha.
Lutke je izdelal Leon Vidmar, za video pa poskrbel Boštjan Božič Boško.
Marko Čeh (1985) je v Gleju nazadnje leta 2019 dokončal petletni projekt, ki je bil osnovan po drami Hinkemann z naslovom Podgane. Istega leta je na festivalu Svetlobna gverila v okviru kolektiva Stran22 izvedel inštalacijo z milno steno, že takrat poimenovano Soap opera. Čeh zdaj z avtorsko predstavo nadaljuje prizadevanja, da bi ta material uporabil tudi v gledališču, in raziskuje, kakšen učinek prenaša na pogled občinstva.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje