Leta 1670 je slikar Jean Nocret Ludvika XIV. in njegovo družino naslikal kot antične bogove. Foto:
Leta 1670 je slikar Jean Nocret Ludvika XIV. in njegovo družino naslikal kot antične bogove. Foto:
Bernini: Ludvik XIV
Ludvik XIV. je kot kralj Francije in kralj Navare vladal od leta 1643 do svoje smrti leta 1715. Takole je monarha upodobil baročni mojster marmorja Bernini.

V versajskem dvorcu v bližini Pariza so prvič na kupu zbrali najrazličnejša dela, ki so nekoč krasila zbirko slovitega 'sončnega kralja' Ludvika XIV.
Kurator razstave Nicolas Milovanovic vidi razlog za tako pozno obsežnejšo predstavitev zbirke v negativni podobi, ki spremlja kralja kot absolutističnega in strašljivega despota.
V Versailles, ki ga je kralj iz lovskega dvorca spremenil v sijoče srce absolutistične države, so iz vseh koncev Evrope prepeljali približno 300 umetniških del.
Med najzanimivejšimi eksponati naj bi bil zlati steznik in zraven sodeče krilo, ki ju je kralj v mladih letih nosil kot kostum v baletni predstavi. V tistem času namreč ni bilo nič nenavadnega, da so se kralji ukvarjali z baletom. V njih je na primer rad plesal že njegov oče Ludvik XIII., prav v predstavi v Baletu noči, v kateri je v vlogi Sonca nastopal pri 15 letih, pa je Ludvik XIV. našel svoj vzdevek sončni kralj.
"Kraljev okus je postal okus celotnega kraljestva. Imel je resnično močno osebnost, ki je zaznamovala tudi njegovo okolico," pravi predsednik Versaillesa Jean-Jacques Aillagon. "Ludvik XIV. je vpeljal politični režim, ki je bil tako značilno francoski. V svojih rokah je imel večino politične, verske, vojaške, ekonomske in celo kulturne moči," je še dodal.
Nekaj za tuje in drugo za lastne oči
Razstava z naslovom Ludvik XIV. - človek in kralj med drugim raziskuje, kako sta se razlikovala Ludvikov osebni in uradni okus. Medtem ko se je namreč njegova uradna zbirka osredotočala na tekmovanje z drugimi v umetnost 'zagledanimi' kralji z umetniki, kot so na primer italijanski mojstri Caracciji, je bil sam bolj naklonjen flamskim mojstrom, kot je Frans van der Meulen.
Zanimiv je šokantno realističen portret kralja iz voska in s šopom las (ta je verjetno pripadal slugi, saj je kralj zelo zgodaj izgubil lase) in steklenim očesom, ki je pravi kontrast običajnim laskajočim dvornim portretom.
Razstava bo v sijočih dvoranah versajskega dvorca na ogled do 10. februarja leta 2010.