:Kako se prepletata umetnost in podjetništvo? In kako uspešno vzporedno ustvarjati dve karieri na povsem različnih področjih? Po eni strani je Primož Suhodolčan že desetletja uspešen podjetnik, ki se ukvarja s prodajo raznih orodij, po drugi pa otroški in mladinski pisatelj, ki je s svojimi deli že vrsto let na vrhu najbolj branih knjig. V času številnih športnih dogajanj je zanimiv tudi zato, ker je napisal štiri resnične pravljice o naših izjemnih športnikih: Primožu Rogliču, Tini Maze, Anžetu Kopitarju in Goranu Dragiću. Je velik športni navdušenec, zato številne njegove knjige govorijo o športnikih in športu. Za prvo knjigo o Ranti, Košarkar naj bo! je kar petkrat prejel priznanje po izboru bralcev “moja naj knjiga”. Po zgodbi so posneli tudi film.

Njegov vzornik in mentor je bil oče Leopold Suhodolčan. Po očetovi smrti je nadaljeval njegove zgodbe o Naočniku in Očalniku ter za najmlajše objavljal dogodivščine Petra Nosa. Primož Suhodolčan pa se ne preživlja le s pisano besedo. Že več kot 30 let je tudi solastnik podjetja Inter diskont, ki se ukvarja s prodajo ročnega in električnega orodja ter zaposluje več kot 30 ljudi.

TV SLO/zajem zaslona: Primož Suhodolčan
TV SLO/zajem zaslona: Primož Suhodolčan

Primož pozdravljeni! Kaj vam je bližje, podjetništvo ali pisateljevanje?
“Želim si neke kombinacije in ker sem po horoskopu dvojček, rad delam več stvari naenkrat in z veseljem preklapljam z ene teme na drugo in z enega v drug posel.”

Na pisateljskem področju ste imeli odličnega mentorja, svojega očeta Leopolda Suhodolčana, mama pa je bila knjižničarka. Tako ste v okviru družine že pri svojih enajstih dobili zamisel za svojo prvo knjigo Košarkar naj bo!, ki je danes velika uspešnica, po njej so posneli tudi film. V vseh teh letih ste ustvarili že blizu 40 knjig, hkrati pa vas je močno potegnilo tudi v podjetništvo, kjer ste uspešni že več kot 30 let. Torej od kod ta strast, želja po tem, da bi imeli lastno podjetje?
“Želja je prišla spontano. Nekako sem se želel tudi preizkusiti na tem področju. Mene je to vedno vleklo, ta sistem kupuješ-prodajaš-odvzemaš-dodajaš. Začel sem na bolšjem trgu v Ljubljani s prijateljem, s tem prijateljem, ki ima zdaj tudi firmo in tam sva se naučila osnov podjetništva. To je bila zelo dobra osnovna šola za uspešen posel. Ampak potem sem pač začel malo preklapljati še tudi druge stvari. Vmes sem delal še na Cicibanu, na Pionirskem listu, delal sem reportaže za raznorazne časopise, sodeloval sem pri akciji Slovenija, moja dežela. bilo je vsega, kombinacija enega in drugega. Sicer ima pa dan 24 ur.”

TV SLO/zajem zaslona
TV SLO/zajem zaslona

Veliko izkušenj ste torej pridobivali skozi vsa ta leta, ampak pomembni vrednoti v podjetništvu sta veselje do dela in vztrajnost. To sta vrednosti, ki ste ju vi pridobili tudi v svoji družini in vse kaže tudi na rezultate vašega dela. Namreč v svojem podjetju ustvarite vsako leto prek štiri milijone evrov prihodkov, na pisateljskem področju pa je vaš avtorski zaslužek blizu 50.000 evrov. To so res fenomenalni rezultati, kako vam to uspe?
“Jaz eno uro prej vstanem, zato da ima moj dan 25 ur. (smeh). Ne samo vztrajnost, inovativnost, potrebno je tudi veliko veselja do tega. Če prideš z nasmehom zjutraj v službo, greš na kavo, se dogovoriš vse, kar je treba narediti tisti dan, potem je čisto drugače. Velikokrat se v podjetju tudi družimo, imamo skupne sestanke, ne take formalne, ampak zelo veliko neformalnih sestankov in vse se takoj poskušamo dogovoriti takoj. Torej učinkovitost je tudi ena taka vrednota. Se pravi, da nekaterih stvari ne premlevamo dolgo, dolgo, dolgo časa, ampak se je treba obrniti takoj. Te stvari se mi zdijo zelo pomembe. To je vse ključ do uspeha, še posebej takrat, ko gradiš dve karieri.”

Kaj bi rekli, kakšna je vaša poslovna filozofija?
“Poslovna filozofija je, da ne glede na to, karkoli se zgodi, jutri je nov dan. In vsakokrat se je treba iz tistega slabega ali pa tistega neuspeha, ki se dogaja v vsakem podjetju, pa tudi meni na pisateljskem področju, naučiti nekaj novega in reči: No, saj bo pa jutri malo drugače. In ta zadeva je tudi zelo pomembna pri poslu, se pravi da vedno poskušaš, rečeš: Aha, ta vrata so zaprta, pridem nazaj skozi okno. Okno je zaprto, prilezem nazaj skozi dimnik.”

Vaše knjige so na visoki kulturni ravni, žlahtne, lahko rečemo, hkrati pa komercialno uspešne, saj ste že vrsto let v samem vrhu po najbolj znanih knjigah. Kaj mlade najbolj pritegne k branju?
“Stari Rimljani so rekli: Časi se spreminjajo in mi se spreminjamo z njimi. Tudi bralci se spreminjajo z današnjimi časi. Današnji svet se ne spreminja na deset let, ampak se spreminja iz dneva v dan. Jaz vedno poskušam pri teh zadevah uporabiti nove pristope. Recimo nimamo več samo tiskanih knjig, imamo tudi e-knjige, zvočne knjige. Vse moje knjige so v e-obliki. Poskušam zajeti ves segment. Najbolj pa zdaj v teh časih pogrešam nastope v šolah in srečevanje z bralci."

Tu dobite najbrž tudi navdih za svoje knjige?
“Dobiš povratno informacijo, preizkusiš določene zadeve, določene zgodbe preizkusiš in vidiš, kaj deluje in kaj ne deluje in potem lahko to tudi uporabiš. Sem pa sam zelo rad med mladimi bralci in res sem vesel, da lahko spodbudim tudi tiste bralce, ki drugače ne bi šli v knjižnico ali pa vzeli knjige v roke.”

TV SLO/zajem zaslona
TV SLO/zajem zaslona

Kaj pa želite sporočati s svojimi knjigami o naših športnikih?
“Jaz vedno pravim, da v mojih knjigah, kar je napisano v mojih knjigah, je resnica, samo resnica in nič drugega kot resnica. Tina Maze ima res medveda v Črni. Anže Kopitar je res z babico igral hohej. Goran Dragić je bil res tako suh, da mu je dres padal z ramen. No, saj zgodbo o Rogliču pa tako ali tako zdaj vsi poznamo, tudi mladi. Torej poskušam vzeti nekaj iz resničnega sveta, dodati nekaj domišljije in zgodbo zapakirati na tak način, da bo prijazna za mladega bralca in da ga bo spodbujala, da bo obrnil še naslednjo stran.”

Z branjem pridobimo tudi znanje in treba ga je potem implementirati tudi v praksi kot vi recimo v podjetništvu. Pravzaprav je zelo zanimiv ta vaš način trgovanja z orodji. Kaj je pravzaprav pop-up trgovina?
“Ker smo majhno podjetje, smo morali najti poseben način prodaje. In nekako smo bili med prvimi tu v Sloveniji, da smo naredili, danes se temu reče pop-up trgovina, mi smo temu rekli prodajna akcija. Najameš prostor, postaviš trgovino kot trgovino, prodajaš cel teden, naslednji teden greš, nabašeš vse na tovornjake in spet v drug kraj. In to še vedno počnemo. Tako pridemo direktno do kupca, se pravi ni nobenih posrednikov. In tudi pri nabavnih poteh mi poskušamo direktno od proizvajalca do kupca in zato tudi velikokrat delamo s proizvajalci in velikokrat potujemo tja, kjer pač so ti izdelki narejeni.”

Logistike je tu kar precej? Veliko ste prej potovali tudi na Kitajsko, kjer pridobivate poslovne partnerje. Več kot 30 jih imate tam. Zdaj, kako vas omejuje ta epidemija, kako ste se prilagodili na covid-19?
“Prilagoditi smo se morali tako kot vsi podjetniki. Morali smo najti nove načine in začeli smo še bolj spodbujati spletno prodajo in to. Zadeve, ki pa so še ostale, pa poskušamo narediti na tak način, da bodo kupci res zadovoljni in jih spodbujamo na posebne načine. Res pa je tudi, da imamo še tudi stalne trgovine, potem spletno prodajo, potem te terenske prodaje in poskušamo priti čim bolj do kupca in mu prinesti vse stvari na njegov domači prag.”

TV SLO/zajem zaslona
TV SLO/zajem zaslona

Od kod črpate to pozitivno energijo, ki jo potem tudi nesebično delite? Niste aktivni le pri bralni znački in pri nastopanju v šolah, vrtcih, knjižnicah, ampak ste tudi ambasador raznih humanitarnih akcij, kot sta Pomežik soncu in Peljimo jih na morje.
“Niti sam ne vem. (smeh). Če bi to vedel, bi jaz razdelil to še naprej. Tega res niti sam ne vem. To je v meni. Včasih so rekli, da je pač zelo živahen otrok. Jaz sem bil zelo živahen otrok, nikoli nisem bil pri miru in tudi še danes me res zanima marsikaj. Zelo pomembno pri vseh teh zadevah je znanje. Mi smo včasih znanje črpali iz knjig in iz enciklopedij, leksikonov in tega. Danes je to malo drugače. Ampak to znanje je treba tudi implementirati in to znanje je treba prenašati naprej. Tudi če znanje in veselje prenašaš naprej, potem je to zelo fino.”

V naslednji oddaji Podjetno naprej bomo gostili podjetnico Ninko Slapnik, ustanoviteljico blagovne znamke Dogodki za samske. Vabljeni k ogledu 14. februarja, ob 17.35.