David Liittschwager je najprej asistiral Richardu Avedonu, potem je njegova tema postala zgodovina narave, danes se s fotografijami biotske raznolikosti bori za ohranjanje narave na planetu Zemlja. Foto:
David Liittschwager je najprej asistiral Richardu Avedonu, potem je njegova tema postala zgodovina narave, danes se s fotografijami biotske raznolikosti bori za ohranjanje narave na planetu Zemlja. Foto:
David Liittschwager
Liittschwager je v pet različnih okolij postavil kovinski okvir in fotografiral vsa bitja, ki so se v treh tednih sprehodila skozenj.

David Liittschwager je fotograf, ki se, kot piše Guardian, sprašuje, koliko življenja lahko najdemo v enem kubičnem čevlju (v približno 0,03 kubičnega metra). Izsledki raziskave so Liittschwagerja, ki se je že prej uveljavil kot fotograf redkih živalskih vrst in rastlin, presenetili. V vseh petih biotopih, v katere je namestil svoj 'lovilni okvir', je ugotovil, da kar mrgoli od življenja, ki ga sicer na prvi pogled ni opaziti. Celo v newyorškem Centralnem parku, ki je bil prvi Liittschwagerjev laboratorij. V treh tednih, kolikor so Liittschwager in njegova ekipa biologov bdeli v gaju sredi velemesta, so skozi okvir skočilo nekaj deset živalskih vrst.
Res pa je, da je bila bera drugod obilnejša in predvsem tudi veliko bolj živopisna. V Francoski Polineziji se je Liittschwager naslajal ob pogledu na prosojno hobotnico, na tem koralnem grebenu pa je ugledal tudi nenavadnega morskega polža, prekritega z nekakšno listnato strukturo, in skoraj 20 centimetrov dolgega zelenega črva. V Kostariki je bila bera tudi obilna, a bolj 'žuželkaste narave', kar je veljalo tudi za akcijo na Mizasti gori v Južnoafriški republiki. Ta velja za območje z eno najbolj raznolikih favn na svetu, kar seveda izkoristijo tudi žužki takšne in drugačne vrste.
V uku pri Richardu Avedonu
Liittshwagerjevi portreti nenavadnih živih bitij so izjemni. Skoraj se zdi, da mu uspe ujeti karakter tudi bitij z najbolj skopo inteligenco. To ne preseneča, saj je na začetku kariere delal kot asistent velikega Richarda Avedona, ki je sicer slovel kot portretist slavnih in manj slavnih; včasih tudi v spremstvu slonov ali drugih živali. Prva misel v ameriški zvezni državi Oregon rojenega Davida Liittschwagerja velja boju za ohranjanje naravne raznolikosti. Želi si, da se z našimi sopotniki skozi čas ne bi zgodilo isto kot s tistimi, katerih fotografijam se je posvečal najprej. Liittschwager se je namreč najprej uveljavil kot fotograf objektov, povezanih z raziskovanjem zgodovine narave.