Predstava, ki sta jo po Ajshilovem Vklenjenem Prometeju s podnaslovom Hommage a Beckett zasnovala Agnes Kali in Gabor Tompa, sicer tudi režiser igre, prepleta madžarski, slovenski, romunski in angleški jezik.
Predstava, ki je ljubljansko premiero doživela 14. oktobra lani, je nastala v koprodukciji z Madžarskim državnim gledališčem v romunskem Cluju in Državnim gledališčem Kostanca. Na odru nastopa 16 igralk in igralcev iz omenjenih treh gledališč, iz ljubljanske Drame Igor Samobor v naslovni vlogi ter Eva Jesenovec in Domen Novak.
Prometej '22 je del širšega mednarodnega projekta Katastrofa Zveze evropskih gledališč, ki povezuje 12 gledališč iz 11 evropskih držav. Uprizoritev obravnava znameniti mit o Prometeju, grškem polbogu in junaku, ki vladajoči eliti ukrade ogenj, ga deli s širšo družbo in je zato strogo in kruto kaznovan.
Režiser Tompa je v gledališkem listu zapisal, da želi biti sodobna priredba znamenite Ajshilove tragedije Vklenjeni Prometej "meditacija o usodi intelektualcev v 21. stoletju".
"V našem digitaliziranem in silovito zmanipuliranem svetu novičarskih omrežij in družbenih medijev je resnica tako zelo zrelativizirana, da lahko celo preverjanje dejstev velja za lažno novico. V skrajno ideologiziranem in razdeljenem svetu, kjer je dialog postal skoraj nemogoč, razprave pa so zreducirane na skrajne odzive, je sovražni govor, kakršnega pogosto podžigajo vlade, ki zagovarjajo skrajne politične ideje, postal nekaj najbolj vsakdanjega," je zapisal Tompa.
Predstava je od lanskega julija doživela uprizoritve v Cluju, Ljubljani ter Konstanci in gostovala na mednarodnem bienalnem festivalu Interference v Cluju.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje